El dret d'accés a la informació pública és el dret que tenim totes les persones a accedir a la informació elaborada per l'Administració i a la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions (inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d'acord amb la llei).
Les condicions per a l'accés de la ciutadania a la informació pública es regulen en el Títol III de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: a quina informació es pot accedir, qui té dret a fer-ho, com s'ha de demanar...
En compliment d'aquesta llei i amb la voluntat de màxima transparència, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú posa a disposició de la ciutadania un tràmit a través del qual podràs exercir aquest dret.
Et demanem que abans de fer qualsevol sol·licitud revisis la informació que tenim publicada al web o al portal de govern obert per si ja hi apareix la informació que vols demanar.
Si el que vols és fer propostes o SUGGERIMENTS sobre algun servei, notificar alguna INCIDÈNCIA o vols formular una QUEIXA pots fer-ho a través del corresponent apartat web clicant AQUÍ
Pots exercir el dret d'accés a la informació pública tant a títol individual (si ets majors de 16 anys) com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda.
Aquest dret no està condicionat a un interès personal ni està subjecte a cap motivació ni invocació de cap norma.
Tota la informació elaborada per l'Ajuntament i la que aquest té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions. També inclou la que li subministren les altres organitzacions o persones obligades d'acord amb el que estableix la Llei 19/2014. No obstant això, el dret d'accés a la informació pública et pot ser denegat o restringit si hi concorre algun límit al dret d'accés a la informació pública dels establerts a l'art. 21 de la Llei 19/2014 o alguna causa d'inadmissió prevista en la mateixa norma.
L'Ajuntament no pot aplicar de forma discrecional els límits que la Llei 19/2014 preveu. Cal motivar-ne l'aplicació, d'acord amb els principis d'igualtat i de prohibició de l'arbitrarietat.
Les sol·licituds es poden tramitar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la identitat de la persona sol·licitant, la informació precisa a la qual es vol tenir accés, el format en què es prefereix accedir a la informació pública, i una adreça de contacte (art. 26 de la Llei 19/2014)
Si consideres que s'ha vulnerat el teu dret a accedir a la informació pública, ja sigui perquè es denega la petició o s'estima parcialment, tens tres opcions. Pots triar-ne qualsevol indistintament, però cal tenir present que si optes pel recurs contenciós no podràs presentar un recurs de reposició:
L'Ajuntament et proporcionarà la informació en el suport i en el format que hagis sol·licitat en el formulari. No obstant això, en certes circumstàncies et podem proporcionar la informació en un format diferent al sol·licitat, com per exemple si hi ha una alternativa més econòmica o raonable, si la informació ja ha estat difosa o si hi concorren altres circumstàncies regulades en l'article 36 de la Llei 19/2014.
Si tens algun dubte sobre el que t'hem explicat o sobre com exercir el teu dret, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu governobert@vilanova.cat
També pots consultar les resolucions emeses per la Comissió de Garantia (GAIP) i que fan referència a aquest ajuntament