Menú

ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

El dret d'accés a la informació pública és el dret que tenim totes les persones a accedir a la informació elaborada per l'Administració  i a la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions (inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d'acord amb la llei).

Les condicions per a l'accés de la ciutadania a la informació pública es regulen en el Títol III de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: a quina informació es pot accedir, qui té dret a fer-ho, com s'ha de demanar...

En compliment d'aquesta llei, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú posa a disposició de la ciutadania un tràmit a través del qual podreu exercir aquest dret.

Us demanem però que abans de fer qualsevol sol·licitud reviseu la informació que tenim publicada al web o al portal de govern obert per si ja hi apareix la informació que voleu demanar.

Si el que voleu és fer propostes o SUGGERIMENTS sobre algun servei, notificar alguna INCIDÈNCIA o voleu formular una QUEIXA podeu fer-ho a través del corresponent apartat web clicant AQUÍ

 

Preguntes més freqüents

  • Qui pot demanar informació?

    Podeu exercir el dret d'accés a la informació pública tant a títol individual (si sou majors de 16 anys) com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda.

    Aquest dret no està condicionat a un interès personal ni està subjecte a cap motivació ni invocació de cap norma.

  • Quina informació podeu demanar?

    Tota la informació elaborada per l'Ajuntament i la que aquest té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren les altres organitzacions o persones obligades d'acord amb el que estableix la Llei 19/2014. No obstant això, el dret d'accés a la informació pública us pot ser denegat o restringit si hi concorre algun límit al dret d'accés a la informació pública dels establerts a l'art. 21 de la Llei 19/2014 o alguna causa d'inadmissió prevista en la mateixa  norma.

    L'Ajuntament no pot aplicar de forma discrecional els límits que la Llei 19/2014 preveu. Cal motivar-ne l'aplicació, d'acord amb els principis d'igualtat i de prohibició de l'arbitrarietat.

  • Quins són els requisits per a presentar-la?

    Les sol·licituds es poden tramitar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància dels elements establerts en l'art. 26 de la Llei 19/2014: la identitat de la persona sol·licitant, la informació precisa a la qual es vol tenir accés, el format en què es prefereix accedir a la informació pública, i una adreça de contacte.

  • I si es denega la informació?

    Si considereu que s'ha vulnerat el vostre dret a accedir a la informació pública, ja sigui perquè se us denega la petició o se us estima parcialment la sol·licitud, teniu tres opcions. Podeu triar-ne qualsevol indistintament, però cal tenir present que si opteu pel recurs contenciós no podreu presentar un recurs de reposició:

    1. Presentar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que ha signat la denegació o estimació parcial de la sol·licitud.
    2. Presentar  una reclamació a la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP). Aquesta reclamació és gratuïta i voluntària. La GAIP és un òrgan independent i desenvolupa les seves activitats amb estricta imparcialitat. Les reclamacions es poden tramitar per mitjà d'un procediment de mediació o d'un procediment ordinari amb resolució. Per accedir al tràmit cliqueu aquí
    3. Presentar un recurs contenciós administratiu. Aquest recurs es pot presentar tant contra la denegació o estimació parcial de la sol·licitud com contra la resolució del recurs de reposició i la resolució de la reclamació a la GAIP, en cas que aquestes siguin desfavorables.

     

  • En quin format es facilitarà la informació?

    L'Ajuntament us proporcionarà la informació en el format que hagueu sol·licitat en el formulari de sol·licitud. No obstant això, en certes circumstàncies us podem proporcionar la informació en un format diferent al sol·licitat, com per exemple si hi ha una alternativa més econòmica o raonable, si la informació ja ha estat difosa o si hi concorren altres circumstàncies regulades en l'article 36 de la Llei 19/2014.

  • I si encara tenu dubtes...

    Si malgrat tot el que us hem explicat encara teniu algun dubte sobre com exercir el vostre dret, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu governobert@vilanova.cat

consulteu les infografies dels diferents informes anuals sobre el dret d'accés a la informació pública

i aquí teniu les memòries anuals

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord