El dret d'accés a la informació pública és el dret que tenim totes les persones a accedir a la informació elaborada per l'Administració i a la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions (inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d'acord amb la llei).
Les condicions per a l'accés de la ciutadania a la informació pública es regulen en el Títol III de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: a quina informació es pot accedir, qui té dret a fer-ho, com s'ha de demanar...
En compliment d'aquesta llei, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú posa a disposició de la ciutadania un tràmit a través del qual podreu exercir aquest dret.
Us demanem però que abans de fer qualsevol sol·licitud reviseu la informació que tenim publicada al web o al portal de govern obert per si ja hi apareix la informació que voleu demanar.
Si el que voleu és fer propostes o SUGGERIMENTS sobre algun servei, notificar alguna INCIDÈNCIA o voleu formular una QUEIXA podeu fer-ho a través del corresponent apartat web clicant AQUÍ
Podeu exercir el dret d'accés a la informació pública tant a títol individual (si sou majors de 16 anys) com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda.
Aquest dret no està condicionat a un interès personal ni està subjecte a cap motivació ni invocació de cap norma.
Tota la informació elaborada per l'Ajuntament i la que aquest té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren les altres organitzacions o persones obligades d'acord amb el que estableix la Llei 19/2014. No obstant això, el dret d'accés a la informació pública us pot ser denegat o restringit si hi concorre algun límit al dret d'accés a la informació pública dels establerts a l'art. 21 de la Llei 19/2014 o alguna causa d'inadmissió prevista en la mateixa norma.
L'Ajuntament no pot aplicar de forma discrecional els límits que la Llei 19/2014 preveu. Cal motivar-ne l'aplicació, d'acord amb els principis d'igualtat i de prohibició de l'arbitrarietat.
Les sol·licituds es poden tramitar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància dels elements establerts en l'art. 26 de la Llei 19/2014: la identitat de la persona sol·licitant, la informació precisa a la qual es vol tenir accés, el format en què es prefereix accedir a la informació pública, i una adreça de contacte.
Si considereu que s'ha vulnerat el vostre dret a accedir a la informació pública, ja sigui perquè se us denega la petició o se us estima parcialment la sol·licitud, teniu tres opcions. Podeu triar-ne qualsevol indistintament, però cal tenir present que si opteu pel recurs contenciós no podreu presentar un recurs de reposició:
L'Ajuntament us proporcionarà la informació en el format que hagueu sol·licitat en el formulari de sol·licitud. No obstant això, en certes circumstàncies us podem proporcionar la informació en un format diferent al sol·licitat, com per exemple si hi ha una alternativa més econòmica o raonable, si la informació ja ha estat difosa o si hi concorren altres circumstàncies regulades en l'article 36 de la Llei 19/2014.
Si malgrat tot el que us hem explicat encara teniu algun dubte sobre com exercir el vostre dret, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu governobert@vilanova.cat
També podeu consultar les resolucions emeses per la Comissió de Garantia (GAIP) i que fan referència a aquest ajuntament