Les cartes de serveis són “un document públic a través dels quals les administracions informen als seus usuaris i a la ciutadania en general dels serveis que presten i dels compromisos de qualitat que assumeixen respecte d'aquests serveis; per tant, són documents que formalitzen el que les persones usuàries poden esperar dels serveis públics i asseguren l'efectivitat dels seus drets, així com la millora dels serveis que reben”.
L'article 59 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informacio pública i bon govern recull també que l'administració pública ha de garantir que els serveis de la seva competència es presten en unes condicions mínimes i raonables de qualitat i ha d'incloure cartes de serveis en el marc regulador dels serveis públics bàsics.
Les cartes de serveis tenen naturalesa reglamentària. Per tant, és norma vinculant per a l'Administració i per les persones usuàries, i pot ésser invocada en qualsevol reclamació que es presenti així com també en via administrativa. En cap cas el reconeixement d'un incompliment dels compromisos d'aquesta carta donarà lloc a una reclamació patrimonial de la ciutadania cap a l'Ajuntament.
El Ple de l'Ajuntament del mes de novembre de 2019 va aprovar el REGLAMENT DE LES CARTES DE SERVEIS MUNICIPALS que després de tots els tràmits d'audiència pública, exposició i al·legacions va ser aprovat i publicat definitivament al Butlletí Oficial de la Provincia (BOP) en data 19 de febrer de 2020.