A Catalunya, el Registre de grups d'interès és una eina important per a les empreses del territori. Segons la Llei 19/2014, un grup d'interès inclou persones o entitats privades que participen activament en polítiques públiques o decisions per influir en favor d'un interès propi, aliè o general. Això abasta associacions, empreses i qualsevol persona interessada en influir en les administracions públiques.
Les empreses, especialment, poden voler influir en decisions municipals o d'altres administracions com la Generalitat o consells comarcals. Estar registrat com a grup d'interès ofereix avantatges com:
El Registre és clau per reforçar la transparència, regenerar la democràcia i fomentar la confiança ciutadana, permetent el seguiment de les activitats dels grups d'interès. Per exemple, les agendes públiques permeten conèixer reunions i visites de regidors. A més, serà necessari estar inscrit per reunir-se amb càrrecs electes.
INSTRUCCIONS PER A INSCRIURE'S AL REGISTRE DE GRUPS D'INTERÈS DE CATALUNYA
La inscripció s'ha de fer una sola vegada i serveix per a tots els contactes amb les diferents administracions públiques de Catalunya:
Cal mantenir-la actualitzada amb els canvis que es puguin produir, i cancel·lar-la en el cas de desaparició de la persona jurídica. És un tràmit senzill i gratuït. Requereix disposar d'un certificat digital o de l'IdCat Mòbil
El 15/10/2024 va finalitzar el període de presentació de sol·licituds del projecte "Fes créixer la teva empresa"
Que ofereix:
- Suport a empreses ja establertes a través de mentors
- Diagnosi personalitzada
- Identificació i implementació de les millores necessàries per consolidar, o expandir els seus projectes.
En l'actualitat s'està en període de valoració i assignació de les mentories.
CLICA LA IMATGE PER MÉS INFORMACIÓ
Aquest programa us ofereix la possibilitat de disposar d'un expert que us ajudi a millorar la vostra empresa (en tots els aspectes, laborals, econòmics, de gestió, etc.)
Cliqueu aquí per tenir més informació sobre aquest sistema de mentoria i contacteu amb nosaltres per concertar una cita.
Les consultes poden fer-se presencialment a l'Oficina d'Atenció a l'Empresa Empresa VNG.
- A través del telèfon 938140000 Ext. 2518
- Per Whatsapp 660 449 556 (horari de 8h a 15h)
Organització de xerrades destinades a informar sobre aspectes relacionats amb JUBILACIO ACTIVA. (Preparació per la Jubilació), i actuacions que es puguin derivar.
Foment de l'emprenedoria en l'àmbit de la FP DUAL.
Foment del cooperativisme via sessions acollides al programa CuEme.
Donar a conèixer els serveis de SECOT en l'àmbit de les activitats que es desenvolupen a NEAPOLIS.
El projecte "Repensem els locals buits des de la ciutat", cofinançat per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la Diputació de Barcelona, té com a objectiu revitalitzar el comerç de la ciutat, especialment als eixos comercials del centre, on s'ha detectat un gran nombre de locals buits.
Es començarà identificant els establiments comercials disponibles en una àrea delimitada, i es pretén convertir aquestes zones en referents del comerç de proximitat, evitant locals tancats i revitalitzant l'activitat econòmica comercial.
La iniciativa, impulsada per la regidoria de Projecció de Ciutat, busca accions innovadores per millorar l'atractiu dels carrers amb locals desocupats i recuperar el dinamisme comercial de la ciutat. (Notícia)
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú posa a disposició de les persones emprenedores i empresàries un servei d'acompanyament, presencial, on line o telefònic en la gestació, creació, posada en marxa i consolidació d'activitats econòmiques, amb l'objectiu de desenvolupar i fer crèixer el teixit empresarial del territori.
Demana cita o vine directament a: l'Oficina d'Atenció a l'Empresa
Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Avinguda Francesc Macià, 1, Bx (de 9h a 14h.)
T 938140000 Ext. 3217 - empresavng@vilanova.cat
Whatsapp 660 449 556 (horari de 8h a 15h)
Escriu-nos al nostre correu electrònic: empresavng@vilanova.cat