Menú

Servei de teleassistència

El servei de la teleassistència (TLA) permet garantir la seguretat, la tranquil·litat i l'acompanyament de persones amb problemes de salut i/o risc de caigudes, al poder contactar de forma immediata mitjançant un polsador amb el Centre d'Atenció (24 h al dia els 365 dies de l'any) alhora que reduix el risc d'aïllament.

Des del Centre d'Atenció de Teleassistència, un equip de professionals atén la consulta de la persona usuària i activa, si cal, el recurs més adequat segons la situació: localitza persones de contacte (familiars, amistats...), desplaça al seu domicili una unitat mòbil o activa serveis d'urgència (061, bombers, policia local...).

La centraleta del servei és un aparell molt senzill que s'instal·la a l'habitatge de la persona usuària i es connecta mitjançant la línia telefònica a una central receptora amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència. També es dona un penjoll que permet moure's lliurement per casa, i fins i tot dutxar-se, amb la seguretat de poder contactar amb la central des de qualsevol lloc de l'habitatge. Es valora també la necessitat de la instal·lació de detectors de seguretat (gas, fum, mobilitat i caigudes...).

A més d'actuar en casos d'emergència, el servei també actua de forma preventiva, mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària.

El servei de teleassistència públic és gestionat per la Diputació de Barcelona s'adreça ae:

- Persones majors de 80 anys que visquin soles o bé, si conviuen amb altres persones, que tinguin una edat similar.
- Persones majors de 80 anys que visquin amb un fill amb una discapacitat psíquica, una patologia de salut mental o drogoaddiccions amb necessitats d'atenció.
- Persones que visquin soles i que presentin una situació de risc a causa de l'edat avançada, estat de discapacitat o malaltia i aïllament geogràfic o social amb dificultats importants de mobilitat i/o caigudes reiterades.
- Altres situacions de risc excepcionals a valorar per l'equip tècnic. 

Les persones interessades a obtenir el servei de teleassistència s'han d'adreçar al servei de Primera Acollida d'Acció Social per telèfon al 93814 00 00 ext. 3420 o bé presencialment al carrer Marquesat de Marianao, 2 o bé consultar el tràmit en línia d'aquest enllaç: https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=43

Alternativament, al mercat privat també podreu trobar empreses que ofereixen el servei de teleassistència.

Oficina de la Regidoria d'Acció Social, Dependència i VNG Inclusió

Adreça: carrer de Marquesat de Marianao, 2 baixos.
Telèfon: 93 814 00 00 extensió 3420.

Horari d'atenció presencial: de dilluns a divendres de 9.30 h a 14 h i dimecres a la tarda de 15 h a 17.30 h.

Correu electrònic: ssocials@vilanova.cat

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord