Menú

SIDH - Servei d'intermediació del deute de l'habitatge

T'ajudem a negociar amb l'entitat bancària

Totes les persones de Vilanova i la Geltrú que es trobin en risc de perdre el seu habitatge per no poder pagar la hipoteca o per haver-ne avalat una amb el seu habitatge habitual poden adreçar-se al SIDH, un servei d'assessorament i acompanyament que ofereix l'Ajuntament en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.

Qualsevol persona que necessiti assessorament o vulgui que intermediem amb el seu banc, pot demanar cita amb l'advocada del SIDH que estudiarà el seu cas i farà un informe-proposta amb les possibles vies de negociació amb l'entitat financera. 

L'advocada del SIDH també atèn consultes sobre clàusules abusives i també pot intermediar a l'hora de negociar un lloguer social amb el banc.

Es pot demanar hora a través del correu habitatge@vilanova.cat o bé trucant al telèfon 93 814.00.00 (extensió 2065), on s'informarà de tota la documentació que cal aportar per fer l'entrevista i assessorament.

QUINS SERVEIS PRESTA EL SIDH?

  • Informació sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del deute, per evitar el risc de pèrdua de l'habitatge i per redreçar la situació.
  • Assessorament personalitzat sobre les mesures de reestructuració del deute i definició conjunta d'una proposta de solució per poder mantenir l'habitatge adequada  a la seva situació econòmica.
  • Intermediació i negociació amb l'entitat financera per l'acceptació de les propostes de solució acordades.

A QUI AVA ADREÇAT?

A aquelles persones o famílies en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder fer front a la hipoteca o per haver estat avaladors d'habitatges que estan en situació d'impagament. També les persones amb lloguers d'habitatges de bancs.

Poden acollir-se al servei tant les persones que preveuen dificultats tot i encara no tenir deutes, com les que ja es troben en situació d'impagament, i també les que ja tenen demanda judicial o data de subhasta o de llançament del seu habitatge.  

Com funciona i en què consisteix?

  • Les persones interessades han d'adreçar-se a l'Oficina local d'habitatge. Et pots posar en contacte a través de:
  • Allà es comprovarà que compleixen els requisits, se'ls informarà de la documentació que han de portar perque l'advocada pugui estudiar el seu cas i es concertarà entrevista amb l'advocada.
  • L'advocda, de manera conjunta amb els usuaris/es, elaborarà una proposta per a l'entitat bancària amb noves condicions de pagament que els permetin mantenir el seu habitatge.
  • Des del SIDH s'enviarà la proposta a Ofideute, de l'Agència Catalana d'Habitatge, que la remetrà al banc per a la seva aprovació.
  • La resposta de l'entitat bancària es traslladarà als usuaris/es per a la seva valoració i/o per a la formalització de les noves condicions o el plantejament de noves alternatives, en cas que la resposta del banc no sigui favorable.
T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord