Menú

Informes d'adequació dels habitatges per a tràmits d'estrangeria

Acreditar l'habitabilitat i adequació de l'habitatge

Les persones estrangeres de procedència extracomunitària que estiguin tramitant el reagrupament d'algun familiar han d'aportar, entre d'altres documents, un informe d'adequació de l'habitatge on residiran amb el/s familiar/s que volen reagrupar, que acrediti que l'esmentat habitatge compleix la normativa d'habitabilitat i és prou ampli per a acollir la totalitat de persones que hi residiran.

També les persones ja reagrupades que hagin de renovar el permís de residència i han modificat el seu domicili han de sol·licitar de nou aquest informe d'adequació, que acrediti que el nou habitatge on resideixen també compleix amb els requisits obligatoris per al reagrupament familiar.

L'equip tècnic de l'Oficina local d'habitatge és qui realitza aquest informe per als immobles del municipi. Per a obtenir-lo cal que la persona interessada tramiti la corresponent sol·licitud i des d'Habitatge es concertarà dia i hora en què el tècnic municipal realitzarà la inspecció de l'habitatge per emetre posteriorment el corresponent informe tècnic que acrediti les característiques de l'habitatge i certifiqui que és adequat per al reagrupament familiar.

Acreditar l'habitabilitat i adequació de l'habitatge

Procediment i documentació necessària per sol·licitar l'Informe Municipal per reagrupament familiar

Procediment

  1. La persona interessada ha d'aportar:
    1. Informe municipal de disponibilitat i adequació d'habitatge
    2. Autoliquidació de la Taxa Municipal de l'OF núm. 18 i justificament de pagament
    3. Taxa de la Generalitat de Catalunya i justificant de pagament
    4. Documentació necessària
  2. El personal tècnic municipal es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar la visita d'inspecció del seu habitatge.
  3. Posteriorment es redactarà l'informe tècnic i es traslladarà a la Generalitat de Catalunya.
  4. La Generalitat de Catalunya resoldrà i notificarà a la persona interessada.

 

Documentació necessària

La documentació que cal aportar a d'estar a nom de la persona sol·licitant, del o de la cònjuge o de la parella de fet

  • Passaport original i en vigor. En cas que s'estigui renovant, certificat del consolat que acrediti que la renovació està en curs.
  • NIE original en vigor de la persona sol·licitant.
  • Sobre l'habitatge, la documentació original següent:
    • Contracte de lloguer o de cessió d'ús o
    • Escriptura de la propietat de l'habitatge
    • Títol de tinença de l'habitatge
  • Darrer rebut  corresponent a un dels subministraments (aigua, llum o gas)
  • Darrer rebut del lloguer o cessió d'ús, si és el cas.
  • Justificant de pagament de la taxa municipal.
  • Justificant de pagament de la taxa de la Generalitat de Catalunya.
T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord