Menú

INLLED - inclusió lleure educatiu -

QUE ÉS L'INLLED?

L'INLLED és una eina pràctica que té com a finalitat contribuir a una planificació més inclusiva a partir de l'auto-avaluació del grau d'atenció a les diversitats adreçada a entitats i empreses organitzadores d'activitats i serveis de lleure educatiu infantil i juvenil .

QUINS ÀMBITS INCORPORA?

  1. El projecte educatiu- organització.
  2. L'equip educatiu i les persones participants.  
  3. Les activitats educatives (les accions educatives previstes així com les tasques de vida quotidiana que ocupen, si és el cas, el temps del projecte d'intervenció socioeducativa).
  4. La connexió amb altres agents socioeducatius. 

Trobem indicadors que poden aportar una informació essencial en relació a l'atenció a les diversitats. Poden ser elements propis de la planificació, de la intervenció i del procés d'avaluació.

QUINS ASPECTES PODEM TENIR EN COMPTE PER FER-NE ÚS?

  • Es recomana abordar l'anàlisi o avaluació comptant amb el conjunt de membres de l'equip educatiu de manera que serveixi per a millorar aspectes del propi equip.
  • Tant important és la valoració numèrica final com els comentaris que la complementen. Es recomana precisar aquells aspectes que s'han tingut en compte per tal de facilitar una nova valoració més endavant.
  • Al final de cada àmbit es calcula la mitjana de les valoracions fetes. Amb aquests valors es genera un gràfic que visualitza la situació del moment.
  • S'aconsella realitzar l'avaluació periòdicament, de manera que es faciliti el seguiment o evolució d'aquells aspectes que s'hagin establert com a prioritaris.
  • Pot tenir com a objectiu analitzar un servei, programa, projecte o activitat puntual. Segons el cas poden haver-hi indicadors que no siguin pertinents a considerar. 
  • Al ser una eina d'auto-avaluació i planificació sobre desenvolupament de l'atenció a les diversitats, seria bo tenir en compte els indicadors a l'hora de planificar un servei o una activitat socioeducativa.

COM UTILITZAR-LA?

L'INLLED és una eina d'ús lliure i gratuït que es pot consultar al web mitjançant un l'enllaç. Un cop s'hi accedeix, per tal d'emplenar-la i desar-la, cal iniciar la sessió amb un compte de gmail i fer-ne una còpia .

Es pot utilitzar en la seva totalitat o bé analitzar per separat cada un dels àmbits.

Els diferents àmbits incorporen un conjunt d'indicadors que compten amb cinc opcions de valoració possibles. En cada cas, hi ha la possibilitat d'afegir comentaris per tal d'identificar aspectes que han determinat la valoració final i poder-los contrastar en el futur. A més, a cada àmbit es preveu un espai per a identificar futurs reptes de treball fruit de l'anàlisi en equip.

Les opcions de valoració numèrica són:

0. No s'escau: L'aspecte que es proposa valorar no té sentit o no correspon al servei o activitat que s'avalua.

1. Desatès: Indicador no atès. No es duen a terme accions que el treballin en aquest moment.

2. Poc atès: Indicador amb un grau d'atenció insuficient.

3. Atès: Indicador atès, amb marge de millora.

4. Molt atès: Indicador assolit del tot. Nivell d'atenció òptim.

En l'apartat de planificació, un cop obtinguda la gràfica fruit de la valoració de cada àmbit, podreu concretar els aspectes on considereu que hi ha marge de millora i fer-ne una priorització.

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord