És important saber que les empreses subministradores de llum, d'aigua i de gas, no poden tallar el subministrament a les llars vulnerables perquè hi ha una llei que ho prohibeix. Les famílies que queden protegides d'aquests talls són:
Les persones o unitats familiars amb risc d'exclusió residencial tenen ingressos inferiors a:
Si et trobes en una d'aquestes tres situacions:
• Tens deutes d'aigua, llum o gas.
• Has rebut una carta d'avís de tall
• T'han tallat el subministrament
Podem ajudar-te:
• Elaborant un informe que evitarà un tall, o que restablirà el subministrament si ja l'han tallat. Aquest informe tindrà una validesa d'un any. Accés a la sol·licitud d'informe.
• A entendre i abaratir les teves factures contractant els subministraments de la forma més convenient per a la teva llar.
• A saber com pagar els deutes de manera fraccionada
• A fer una auditoria energètica per a que la teva llar sigui més eficient
Enllaç a sol·licitud d'informe de vulnerabilitat energètica:
Sol·licitud d'informe social de vulnerabilitat energètica (als Serveis Socials Bàsics)
Enllaç a normativa relacionada
• Llei 20/2014, del 29 de desembre, per a la millora de la protecció de les persones consumidores
• Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica