Menú

Què puc fer si tinc un tall del subministrament de llum, aigua o gas?

És important saber que les empreses subministradores de llum, d'aigua i de gas, no poden tallar el subministrament a les llars vulnerables perquè hi ha una llei que ho prohibeix. Les famílies que queden protegides d'aquests talls són:

Les persones o unitats familiars amb risc d'exclusió residencial tenen ingressos inferiors a:

  • 2 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya), si es tracta de persones que viuen soles.
  • 2,5 vegades l'IRSC, si es tracta d'unitats de convivència (més d'una persona).
  • 3 vegades l'IRSC, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependènci

Si et trobes en una d'aquestes tres situacions: 
•    Tens deutes d'aigua, llum o gas. 
•    Has rebut una carta d'avís de tall
•    T'han tallat el subministrament


Podem ajudar-te: 
•    Elaborant un informe que evitarà un tall, o que restablirà el subministrament si ja l'han tallat. Aquest informe tindrà una validesa d'un any. Accés a la sol·licitud d'informe.
•    A entendre i abaratir les teves factures contractant els subministraments de la forma més convenient per a la teva llar.  
•    A saber com pagar els deutes de manera fraccionada
•    A fer una auditoria energètica per a que la teva llar sigui més eficient 

Enllaç a sol·licitud d'informe de vulnerabilitat energètica:
Sol·licitud d'informe social de vulnerabilitat energètica (als Serveis Socials Bàsics) 


Enllaç a normativa relacionada 
•    Llei 20/2014, del 29 de desembre, per a la millora de la protecció de les persones consumidores
•    Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica
 

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord