Per tal de donar a conèixer el nou programa “Esport i Dona +” s'enceta la campanya #Olímpicament. El lema fa referència, en clau d'humor, a l'expressió col·loquial “passar olímpicament”, que la campanya aplicarà a la superació i transgressió dels estereotips lligats a l'esport, dels quals cal “passar” per tal de construir vides més saludables. Els tres eixos que estructuraran aquesta acció comunicativa són:
- “Passo #Olímpicament dels estereotips” és l'eix centrat en trencar nocions com que l'esport ha de ser una pràctica competitiva, d'alt rendiment i lligada a la hipernormativització corporal. En lloc d'això, entenem que l'esport i l'exercici poden ser pràctiques de lleure i promoció del benestar per a tothom, i facilitadores de processos de socialització, joc i diversió, a més del gaudi del reconeixement del propi cos i la diversitat col·lectiva.
- “Passo #Olímpicament de masclismes” és l'eix centrat en la diferenciació de gènere que opera en la conceptualització de l'esport, que tradicionalment ha menystingut el paper de les dones i de les identitats de gènere no normatives. Es vol promoure la dignificació i visibilitat de l'esport femení, i el coneixement dels esports neutres i pràctiques que no segreguen per gènere.
- “Passo #OIímpicament de desigualtats” és l'eix que posa de relleu com la pobresa de temps i les desigualtats d'accés a equipaments i informació veraç sobre cos i salut dificulten la democratització d'una vida saludable. La campanya no vol defugir les desigualtat estructurals de la societat i, des del seu petit espai, intentarà fer assequible la participació en pràctiques esportives de totes les persones de la ciutat.
El disseny visual de la campanya #Olímpicament s'ha pensat en coherència als valors que vol transmetre. El disseny i els elements tipogràfics escollits ostenten diversitat interna i variacions, respecte les seves referències.
Pel que fa al logotip, els cercles olímpics originals canvien per formes irregulars i variades, representant la diversitat humana. Les tipografies, dissenyades per dones o per col·lectius amb amplia presència femenina, són de codi lliure, amb voluntat d'accessibilitat com l'esportivitat que la campanya vol promoure.
Els hashtags principals de la campanya seran: #Olímpicament #EsportInclusiuVNG