S'han iniciat els tràmits per redactar el projecte, que ha preveure la millora de les connexions amb el vial
La Generalitat de Catalunya ha confirmat l'inici dels treballs de redacció d'un projecte de condicionament de la carretera BV-2115, entre la ronda Ibèrica i l'enllaç de l'autopista C-32, amb l'objectiu de fer més compatible aquest tram amb el volum de trànsit existent i de millorar-hi la seguretat viària. Aquest vial és titularitat de la Generalitat de Catalunya i una altra part, entre la C-31 i la ronda Ibèrica, de la Diputació de Barcelona.
A les actuacions que ha d'estudiar el projecte s'inclouran les millores de l'enllaç de la C-31, les interseccions amb el camí de la Plana i l'accés al càmping Vilanova Park, així com la construcció del carril segregat per a vianants i bicicletes.
La millora d'aquest vial ha estat una llarga reivindicació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que va arribar a redactar un projecte de carril segregat per a vianants i bicicletes que finalment no va poder-se executar per l'elevat cost que suposava. L'Ajuntament també ha demanat més recentment la millora de la intersecció amb el camí de la Plana. En els darrers anys s'ha creat una plataforma ciutadana que ha reivindicat la millora global del vial, la qual ha estat atesa tant per l'Ajuntament com per la Generalitat.
L'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, ha celebrat que s'hagi desencallat el primer pas d'aquest projecte: “és una bona notícia que finalment s'hagin escoltat les peticions de millorar aquest vial, amb la redacció d'un projecte que ha de respondre a la necessitat d'adequar la connexió oest de la ciutat que dona servei a diversos barris, empreses i serveis”. L'alcalde també valora positivament que es tingui en compte “la reivindicació d'incloure una connexió de vianants i bicicletes segura, ja que actualment la carretera no està adaptada al volum de trànsit que assumeix”.
Es preveu que la redacció del projecte s'adjudiqui en el darrer trimestre d'aquest any per 333.575,91 euros i que pugui estar enllestida a finals de 2025. S'estima que la intervenció global, que no té un calendari definit pendent del finançament, pugui tenir un cost superior a 7 milions d'euros. Posteriorment, apunta l'alcalde, caldrà fer el seguiment del finançament i fases d'execució d'aquesta actuació.