Una iniciativa de foment a la lectura adreçada a l'alumnat de 4t, 5è i 6è de primària
La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú inicia, per setè any consecutiu, el concurs de lectura Puja al tren! Una consolidada i exitosa activitat, que té per objectiu fomentar i promocionar la lectura entre l'alumnat de 4t, 5è i 6è de primària, dels centres educatius del Garraf i l'Alt Penedès.
Els participants només han de seleccionar la lectura que més els agradi, agafar el llibre en préstec a la biblioteca i gaudir de la seva lectura. Un cop llegits un mínim de tres llibres del mapa, i demostrada la seva lectura a partir de les preguntes formulades pels bibliotecaris, els concursants rebran un diploma viatger i entraran en el sorteig de diferents premis culturals. Per aquests premis es compta amb la col·laboració de les llibreries A Tres Tintes, La Gàrgola, Llorens i La Mulassa, el Museu del Ferrocarril de Catalunya, l'Espai Far, el Museu Romàntic Can Papiol, el Petit Cineclub i Telemàtic Solucions Informàtiques.
El joc lector comença el 12 de desembre i finalitzarà a finals d'abril de 2023. Cada participant rebrà un mapa literari que l'acompanyarà al llarg de tot el període esmentat. En aquest mapa trobarà 5 línies de tren que els portarà a un viatge diferent en funció de la temàtica escollida: aventures, clàssics, experiències, humor i terror. Cada línia tindrà diverses parades i cada parada proposarà el títol d'un llibre
El concurs sorgeix l'any 2016 fruit del treball del grup PEGA - Infantil (Penedès – Garraf) i, tot i les dificultats provocades pel Covid-19, s'ha mantingut al llarg d'aquests anys amb una alta participació per part dels nens i nenes de Vilanova i la Geltrú.
Més informació: Mapa literari – Puja al tren!