Agency of Secrets és una eina innovadora que permet conèixer el municipi a través de 10 jocs, analògics, digitals i de realitat virtual
Vilanova i la Geltrú ha presentat avui la iniciativa Agency of Secrets, una experiència interactiva i gamificada que permet redescobrir el municipi a través de 10 jocs, analògics, digitals i de realitat virtual. Es tracta del projecte més gran de promoció turística a través de la gamificació en l'àmbit estatal i el seu objectiu principal és incrementar el nombre de turistes que rep el municipi.
Aquesta desena de jocs es desenvolupen de forma presencial a la ciutat a través d'aplicacions mòbils, jocs de taula, guies físiques i, també, Realitat Virtual. Agency of Secrets està format per experiències de joc molt diverses entre si, algunes requereixen fer rutes a peu, buscar simbologies amagades per la vila o als seus museus o visitar llocs que sense les ulleres de realitat virtual no es podrien veure.
L'alcaldessa de VNG, Olga Arnau, ha destacat en la presentació que aquesta proposta "ens posiciona en el mapa de nous models de turisme i ens posiciona com una ciutat de referència en l'impuls de les tecnologies immersives".
Els 10 jocs es poden jugar de forma individual, però tots estan interconnectats entre ells i formen una història de ficció, tot i que algunes parts estan inspirades en fets reals vinculats a Vilanova i la Geltrú. La història se sosté sobre la premissa que l'usuari és un agent de l'Agency of Secrets, una agència que es dedica a revelar els misteris més ben guardats de la vila.
Xavier Socías, Project Manager de l'Agency, ha explicat que el projecte s'ha basat en la història real de Vilanova i la Geltrú i "hi hem afegit ficció i hem creat una realitat alternativa". Els objectius principals de la iniciativa són la promoció de la gamificació entre els gestors turístics de les destinacions; la creació de treball gràcies a processos de hackaton i dissenyadors de jocs externs i proveir, gràcies als jocs, noves eines a les destinacions per incrementar el flux turístic.
També Olga Arnau ha incidit en les possibilitats dels jocs per consolidar el turisme, especialment el familiar, a Vilanova i la Geltrú i crear un atractiu fora de la temporada alta, "volem augmentar els fluxos de turisme en totes les èpoques de l'any, incidint sobretot en un públic consolidat, com és el turisme familiar".
El conjunt de jocs per descobrir el patrimoni vilanoví és una eina innovadora, ja que no hi ha cap alternativa gamificada amb aquesta quantitat de jocs i nivell d'interconnexió. La regidora d'Innovació, Conxi Martínez, ha reivindicat l'Agència Local d'Innovació Neàpolis, des d'on s'ha impulsat el desenvolupament de l'Agency of Secrets, "ens ha servit per consolidar Neàpolis com un centre de referència, estem treballant perquè tota aquesta tecnologia es pugui aplicar a altres camps".
The Agency of Secrets ha estat creada en el marc del projecte MEDGAIMS GAmifIcation for Memorable tourist experienceS, ¿nançat pel European Union ENI CBC Mediterranean Sea Basin Programme. Aquest projecte s'ha dut a terme conjuntament amb Jordània, Líban i Itàlia, i obre la porta a nous formats de promoció dels atractius turístics d'una ciutat a través del joc.
El desenvolupament tecnològic ha comptat amb la participació de la Fundació I2Cat, que té un laboratori a Neàpolis. En total han intervingut en la creació dels jocs una cinquantena de persones.
Els visitants i locals que vulguin transformar-se en agents, podran endinsar-se pels carrers, gaudir dels racons més ben guardats i viatjar en el temps traslladant-se a diferents èpoques de la vila, tot jugant. En total, la desena de jocs del projecte engloben 35 km en rutes, 267 enigmes i 460 punts d'interès. Aquest cap de setmana, i coincidint amb les Jornades Europees de Patrimoni, serà possible, per exemple, provar els jocs de Realitat Virtual https://www.vilanova.cat/museus/activitats
Més informació: https://www.agencyofsecrets.com/