Menú

L'Ajuntament promou una reclamació conjunta per l'apagada de dijous passat a Ribes Roges

Comparteix:
09/08/2022 13:20

Demana als abonats que van quedar sense subministrament que es dirigeixin a l'OMIC

El passat dijous 4 d'agost hi va haver una avaria en el subministrament elèctric que va afectar molts establiments i habitatges a la zona del passeig del Carme i de Ribes Roges. Aquesta apagada prolongada va ocasionar desperfectes en electrodomèstics, i pèrdues econòmiques als veïns i als establiments hotelers i de restauració, en un dels dies de més feina de l'any, la vigília de Festa Major.

És per això que des de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'ha decidit promoure una reclamació i indemnització de forma conjunta a l'empresa distribuïdora. Jordi Medina, regidor de Projecció de Ciutat i Participació ha explicat que s'han posat en contacte amb l'Associació de Veïns de Ribes Roges i amb el Gremi d'Hostaleria per tal que puguin fer arribar aquesta informació als veïns i empreses: “es tracta d'una apagada que va molt més enllà d'uns quants habitatges, hi ha molts ciutadans afectats, i com a Ajuntament els hem d'acompanyar per fer una reclamació conjunta i demanar indemnitzacions. Ho canalitzarem a través de l'OMIC, anirem recollint totes aquestes reclamacions, i al setembre presentarem aquesta reclamació conjunta”.

L'Ajuntament ha demanat a tots els abonats afectats per aquesta avaria, també els que no corresponen a la façana marítima, que es posin en contacte amb l'empresa distribuïdora del servei i que, un cop fet aquest contacte, es dirigeixin a l'OMIC, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Des d'aquest servei s'anirà agrupant tots els expedients que es rebin durant les properes setmanes.

A l'OMIC caldrà presentar una factura del subministrament. En el cas de desperfectes a electrodomèstics, caldrà acompanyar un pressupost del cost de la reparació i, en el cas de pèrdues de menjar congelat, caldrà presentar la factura de la compra dels aliments que s'han hagut de llençar.

Tota aquesta documentació es pot aportar de manera presencial a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de la Plaça de la Vila (amb cita prèvia), o bé a través d'aquest enllaç. L'OMIC resoldrà qualsevol dubte que pugui sorgir en el procés.

Primeres valoracions

L'avaria, que en alguns casos va ser intermitent, va afectar la xarxa de distribució, i és per això que es reclama a l'empresa distribuïdora d'energia de tota la xarxa. Encara no hi ha una explicació de l'avaria, que es podria haver produït per un augment de la demanda d'electricitat.

Pel que fa a les afectacions a la restauració, alguns establiments han reportat electrodomèstics fets malbé (neveres, aire condicionat), i malestar entre la clientela perquè l'apagada es va produir a l'hora de les postres del dinar, amb la qual cosa alguns clients van marxar abans de finalitzar l'àpat per manca d'aire condicionat, i amb dificultats per pagar ja que no funcionaven els ordinadors.

Les apagades intermitents durant diverses hores van provocar que molts aliments congelats es fessin malbé i s'haguessin de llençar. També hi va haver algun hotel on l'apagada va durar 24 hores, i va provocar que s'espatllessin aparells elèctrics, l'aire condicionat, l'ascensor, el dipòsit d'aigua calenta, el menjar fet malbé, i no es va poder oferir el servei de sopar.

El regidor ha explicat que ara hi haurà aproximadament un mes de marge per presentar les reclamacions individuals, perquè moltes famílies estan de vacances. Demana als afectats que conservin les factures si han hagut de reparar algun electrodomèstic o comprar-lo de nou (adjuntant un informe tècnic que digui que no es pot reparar), així com les factures dels aliments que s'han hagut de llençar.

La restauració ha estat un dels sectors més afectats, en plena temporada turística

La restauració ha estat un dels sectors més afectats, en plena temporada turística

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Consumidors, Participació, Turisme
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració