S'incorporaran les modificacions en els plecs de condicions, que es publicaran de nou aviat
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha aturat provisionalment la recepció d'ofertes per al nou servei de recollida d'escombraries de la ciutat. L'objectiu és incorporar a la licitació els acords pactats amb els treballadors de l'empresa Valoriza, prestadora actual del servei, que seran subrogats per la nova empresa concessionària.
La regidora d'Espai Públic, Marta Jofra, explica que “volem que l'empresa que entri a gestionar el servei pugui donar garanties als treballadors. Parem, millorem i tirem endavant amb garanties”. En el moment de publicació de la licitació, el mes de setembre “no s'havia arribat a aquest acord i, per tant, no el podíem incorporar al plec” recorda.
Durant la vaga de recollida de residus del mes passat, Valoriza va acordar amb el comitè d'empresa la pròrroga del seu conveni col·lectiu i l'actualització de les taules salarials per als anys 2022 i 2023. El comitè ha sol·licitat a l'Ajuntament la inclusió d'aquestes noves condicions en el nou contracte. Per tal de fer-ho i de prevenir un nou conflicte laboral, l'Ajuntament actualitzarà l'import de la licitació, perquè les empreses que hi optin comptin amb les noves condicions des del principi del procés. “Volem donar tranquil·litat a la ciutadania, no volem tenir un altre conflicte com la vaga durant el Carnaval d'aquest any” afirma Jofra.
L'aturada de la licitació s'ha publicat ja al perfil del contractant i aviat es ratificarà al ple municipal. La regidora d'Espai Públic confirma la voluntat del govern d'incorporar l'import pactat al contracte, “per això el Ple municipal ha de modificar les condicions de la licitació”.
Marta Jofra recorda que el Tribunal de Contractació Pública, quan va desestimar les al·legacions presentades per Valoriza, va avalar la licitació “ara, simplement el què hem fet és aturar el termini de presentació d'ofertes. La licitació és correcta, podríem tirar endavant tal com està”.
Aquesta aturada suposarà un endarreriment aproximat de dos mesos en els terminis d'implantació del nou model de recollida d'escombraries a Vilanova i la Geltrú, sempre i quan no hi hagi més entrebancs jurídics en la tramitació de la licitació. La previsió actual és que, a partir del moment que s'adjudiqui el nou contracte, en sis mesos es posarà en marxa la nova recollida per establiments comercials i grans productors, i en els sis mesos següents s'introduirà el canvi en la recollida domiciliària.