Les entitats del Clúster de Desenvolupament Econòmic fan les seves aportacions al voltant del comerç i el turisme
La creació de nous pols comercials a la ciutat, al barri de Mar i a Sant Joan, la reconversió de la ronda Europa en una avinguda, i la renovació del Pla estratègic de turisme són algunes de les propostes que el Pla de Reactivació Econòmica aporta en l'àmbit del comerç, l'hoteleria i la restauració i el turisme.
El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Medina, va exposar aquestes propostes a representants del Clúster de Desenvolupament Econòmic, format per Viu Comerç, Estació Nàutica i el Gremi d'Hosteleria i Restauració de VNG, amb la voluntat de “reforçar el treball conjunt”. Medina va expressar la voluntat municipal de “detectar necessitats i recollir propostes” per tal de superar la situació de crisi a conseqüència de la Covid-19.
Les propostes per enfortir el sector comercial passen per la protecció del comerç de proximitat, “dinamitzant nous pols comercials com ara l'eix del carrer Llibertat i la plaça de l'Assumpció, al barri de Mar, l'avinguda de Francesc Macià fins a Josep Coroleu i també el barri de Sant Joan” va explicar el regidor. A més l'Ajuntament donarà suport als establiments locals que apostin pel comerç electrònic i reforçarà i ampliarà l'enllumenat de Nadal, que arribarà a nous carrers de VNG aquest any.
Un altre dels projectes destacats és la reconversió de la ronda d'Europa en una avinguda d'entrada a la ciutat, que convidi al passeig. Aquesta actuació també s'inclou en les accions per reforçar el sector turístic, a més de la creació d'un punt d'informació turística a l'estació i la redacció d'un nou Pla Estratègic de Turisme per a VNG.
El Pla també aposta per la projecció gastronòmica, potenciant el producte de quilòmetre zero i promocionant el primer sector local.
La representació de les entitats econòmiques van valorar positivament la coordinació amb l'Ajuntament, i també el suport en la millora de la formació dels establiments que s'està realitzant. El sector comercial va demanar també ajuda en la difusió de les activitats i els serveis que es duen a terme. Totes elles s'emplacen a seguir treballant en aquest Pla de Reactivació Econòmica de Vilanova i la Geltrú.