Una exposició sobre el camí ramader de la Marina, novetats al mercat de 2a mà i la col·laboració amb escoles, trets més destacats
La Setmana del Medi Ambient i l'Energia inclou una desena d'actes que es duran a terme a VNG entre avui i el 10 de juny. Per Commemorar el Dia Mundial del Medi Ambient, que és el 5 de juny, VNG organitza activitats diverses com ara una mostra d'objectes reciclats elaborats per escolars de la ciutat, una exposició sobre el camí ramader de la Marina o una sortida amb el col·lectiu de l'ONCE, entre d'altres.
El regidor de Medi Ambient, Gerard Llobet, ha destacat que enguany es vincula la Setmana amb l'energia i amb el turisme sostenible, "hem d'anar cap un turisme més responsable amb el territori". Llobet ha posat "èmfasi en els valors que des de les ciutats volem treballar" vinculats a la sensibilització medi ambiental, i ha posat com a bon exemple el treball que des de fa anys es du a terme a VNG amb els escolars en el programa Agenda 21. Precisament el 5 de juny representants dels centres educatius seran els encarregats de fer la lectura del Manifest del Dia del Medi Ambient, en un acte que es durà a terme a l'Auditori Eduard Toldrà.
El regidor de Medi Ambient també ha parlat de l'exposició sobre el projecte del camí ramader de la Marina, que uneix la Cerdanya amb Vilanova i la Geltrú. Una proposta que "està relacionada amb el turisme sostenible i posa sobre de la taula els valors paisatgístics".
Pel què fa al Mercat de segona mà i Intercanvi, que es farà diumenge a la rambla Sant Jordi, destaca la incorporació d'activitats com tallers, jocs infantils, un inflable i un punt d'atenció personalitzada per entendre el rebut de la llum. "És important que sortim al carrer per oferir assessorament en temes energètics" ha explicat Gerard Llobet com una de les novetats del Mercat.
Dins del programa d'actes també és novetat la sortida naturalística amb el col·lectiu de l'ONCE, que permetrà descobrir l'espai natural dels Colls-Miralpeix des d'una altre perspectiva.
PROGRAMA D'ACTES
Del 26 de maig al 25 de juny, Mostra d'Objectes Reciclats a La Sala
XI Mostra dels treballs dels alumnes dels centres educatius de la ciutat, integrants del Programa d'Agenda 21 Escolar. Mostra de tota mena d'objectes i obres fetes a partir del reciclatge i la reutilització d'estris, aparells etc. Una mostra d'art a partir de les deixalles.
Diumenge 4 de juny : XIX Mercat de segona ma i d'intercanvi
A la Rambla de Sant Jordi de 10 a 14 h nova edició del ja tradicional Mercat de Segona Mà, l'espai ideal per a intercanviar, vendre, comprar estris i objectes de segona mà, per a donar-los una segona vida i evitar així la creixent producció de residus i el deteriorament del nostre entorn.
Més informació AQUÍ
Diumenge 4 de juny : Activitats de la Setmana de l'Energia
El Mercat de Segona Mà i la rambla Sant Jordi seran escenari de la Setmana de l'energia, amb activitats de sensibilització i difusió d'estalvi i ús de les energies renovables, amb jocs infantils, l'inflable "Saltem amb Energia", o l'explicació del rebut de la llum (porteu la vostra factura). MÉS INFORMACIÓ
Dilluns 5 de juny: Dia del Medi Ambient a l'Auditori – Agenda 21 escolar
Acte institucional de celebració del Dia Mundial del Medi Ambient, a l'Auditori Eduard Toldrà de Vilanova a les 11 h, amb representants dels diferents centres escolars de la ciutat, la lectura del manifest del Dia del Medi Ambient, elaborat pels alumnes, i l'actuació del grup de teatre IMPROSHOW. MÉS INFORMACIÓ
Dimarts 6 de juny: Taula Rodona, Camí Ramader de la Marina
A les 19 h presentació i taula rodona del projecte de Camí Ramader de la Marina, un dels camins tradicionals de la transhumància, que va des de la Cerdanya al litoral del Garraf, amb la presència de tècnics, estudiosos i representants municipals implicats en el projecte. MÉS INFORMACIÓ
Exposició sobre el Camí Ramader de la Marina
Del 6 a l'11 de juny, es podrà visitar al CRIA, la exposició sobre els treballs de recuperació d'aquesta proposta turística, ambiental i paisatgística.
Inauguració, el dia 6 de juny a les 19 h.
Divendres 9 de juny, III Jornada de Governança del litoral. Consorci dels Colls-Miralpeix
Jornada de Governança per a debatre i reflexionar sobre l'impacte del turisme en el litoral, a la Confraria de Pescadors de Vilanova de 9 a 14 h, amb interessants ponències sobre "El Turisme Avui", "Impactes socials i ambientals", "Bones pràctiques en turisme sostenible" i "les certificacions de sostenibilitat", amb participació de destacats experts de l'administració, les entitats i el món de l'empresa. MÉS INFORMACIÓ
Dissabte 10 de juny, sortida naturalística amb el col.lectiu de l'ONCE
Sortida naturalística i de descoberta de la natura, guiada per un tram de l'espai natural dels Colls- Miralpeix i la zona anomenada "la muntanyeta" de Vilanova i la Geltrú, fins a la Punta Llarga. Per a reconèixer la vegetació del bosc mediterrani litoral, la màquia i el garric, el margalló, etc. Escoltar els sons de la fauna de l'indret, aprendre els valors ambientals i la importància ecològica d'aquests espais costaners connectats a l'espai marí, així com quins impactes ambientals n'hi han i com es poden minimitzar. INFORMACIÓ