Menú

El Govern treballa per definir la marca de ciutat 'Vilanova i la Geltrú'

Comparteix:
10/10/2011 14:18

L'adaptació de la ciutat a l'obertura de la C-15 i els contactes amb l'Agència Catalana de Turisme, principals temes tractats en la Taula de Turisme i Comerç convocada per l'Ajuntament

Potenciar la marca de ciutat i posicionar-la fora del municipi. Aquesta ha estat la conclusió a què s'ha arribat en la reunió que ha celebrat aquest matí la Taula de turisme i comerç, convocada per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i integrada per membres dels gremis i associacions de la ciutat vinculats amb el comerç, el turisme i la gastronomia, així com els grups municipals del PSC i IC-V.

Un dels principals aspectes que s'ha tractat durant la sessió de treball ha estat la necessitat que Vilanova i la Geltrú esdevingui marca de ciutat i on, sota aquest paraigua de marca, s'hi puguin encabir totes les potencialitats que ofereix el municipi. Així ho ha explicat durant la reunió el regidor de Joventut, Promoció Econòmica, Turisme, Comunicació i Premsa, Gerard Figueras. En aquest mateix sentit, Gerard Figueras ha explicat que "hem mantingut contactes amb la Generalitat de Catalunya per tal que la nostra ciutat pugui incorporar alguna de les marques que gestiona l'Agència Catalana de Turisme. I sembla que les identificacions en les que estem més ben posicionats són la de turisme familiar i, fins i tot, la de turisme esportiu".

Un altre aspecte que ha obert debat entre els agents assistents a la trobada i el Govern ha estat com ha d'encarar la ciutat l'obertura de la C-15. I relacionat amb aquest punt, també s'ha tractat la demanda de potenciar els aparcaments existents a la ciutat i la necessitat futura de crear-ne de nous. Aquest punt també ha servit per posar sobre la taula la necessitat de tractar a fons en futures reunions l'obertura o no del carrer del Doctor Zamenhof i així descol·lapsar el coll d'ampolla que ara mateix existeix a la façana marítima.

Per Gerard Figueras "és necessari desenvolupar un pla d'actuació que reculli totes les qüestions que s'estan plantejant en aquestes reunions. El pla no ha de ser per a un o tres anys vista, sinó que cal pensar-lo, potser, a 15 anys vista. Sense oblidar, però, el dia a dia".

El pla haurà de recollir, entre d'altres, aspectes com la senyalètica a l'interior de Vilanova i la Geltrú ja que, segons han manifestats membres de la taula, el visitant de la nostra ciutat sovint no sap com arribar als llocs i, ni tan sols, sap on es troba en cada moment.

L'acte ha estat presentat per l'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, qui ha volgut referir-se a la importància d'aquestes trobades amb el sector per tal de poder copsar de primera mà quines són les seves inquietuds i necessitats.

A principis d'estiu ja es va fer una primera reunió amb la gent del sector per tal d'encarar la temporada amb possibles propostes que poguessin potenciar l'activitat a la ciutat. En aquesta segona sessió, la trobada havia de servir, d'entrada, "per valorar com ha anat la temporada d'estiu un cop es van adoptar les primeres mesures per potenciar el sector". Així ho ha manifestat el regidor Gerard Figueras, qui ha explicat que la voluntat del Govern és realitzar aquestes trobades amb la gent del sector cada dos mesos.

A la reunió també hi ha assistit la regidora de Cultura, Marijó Riba, qui ha valorat com a molt necessària "una trobada monogràfica amb els agents avui presents per mirar d'establir paràmetres de treball per tal de potenciar el sector del turisme, del comerç i de la gastronomia amb l'àmbit de l'oferta cultural de la ciutat".
Taula de turisme i comerç

Taula de turisme i comerç

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Comerç
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració