11/07/2007 0:00
Josep Maria Canyelles ha estat l'autor del nou volum sobre La Responsabilitat Social de l'Empresa
El segon tinent d'alcalde i regidor de Desenvolupament local, Societat de la Informació i Promoció de Ciutat, Tomàs Àlvaro, ha presentat aquest matí la jornada 'Responsabilitat Social de l'Empresa' que s'ha celebrat a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer. La jornada també ha servit per presentar la tercera Micropublicació, que ha realitzat Josep Maria Canyelles, consultor i promotor de projectes com Think Tank Responsabilitat Global i Col·laboració.
Tomàs Álvaro ha explicat que l'edició d'aquestes Micropublicacions, que en els anteriors volums han tractat qüestions com la propietat industrial, o la prevenció en la construcció, té la voluntat d'oferir eines de reflexió i d'interès per al sector empresarial de VNG i de la comarca. El regidor de Desenvolupament local ha dit que des de l'Ajuntament s'aposta per mantenir aquesta col·laboració entre l'administració local i les empreses i per continuar donant suport a l'activitat econòmica i empresarial de la ciutat.
La jornada s'ha iniciat amb la presentació, a càrrec de Josep Maria Canyelles, de la publicació sobre Responsabilitat Social a l'Empresa (RSE), una pràctica que realitzen tant les petites, mitjanes i grans empreses d'arreu, amb l'objectiu d'implantar valors intangibles tant al mercat com entre els seus treballadors. Segons Josep Maria Canyelles la RSE engloba qualsevol acció que comporti un benefici social, des de la conciliació laboral i familiar dels treballadors, al respecte pel medi ambient, la col·laboració amb ONG's o la transparència informativa de l'empresa.
En aquest sentit, l'autor de la Micropublicació ha posat com a exemple el fet que les empreses veuen amb bons ulls la implicació social dels seus treballadors ja que això és garantia de comptar amb un equip que pot aportar noves idees i valors afegits a la professionalitat dels seus càrrecs. A més de la presentació d'aquesta micropublicació el president executiu de l'empresa GUTMAR, Joan Martorell ha donat a conèixer l'experiència de la seva empresa en RSE i finalment s'ha celebrat un debat amb responsables de diferents empreses de la ciutat.