20/04/2010 14:05
Abans de la seva actuació al Teatre Principal es farà un homenatge al ballarí i coreògraf José de Udaeta
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dansa, el Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú ha organitzat tot un seguit d'activitats programades per aquest cap de setmana.
La primera de les accions per commemorar l'efemèride, inclosa dins la programació estable del Teatre és l'actuació, el dissabte dia 24, a les 21 hores, de la ballarina vilanovina Belén Cabanes i el seu espectacle
Castanyola contemporània.
En aquest espectacle Belén Cabanes comparteix escenari amb el guitarrista Andreas Maria Germek. Un duet que ofereix un joc entre la guitarra, com a instrument clàssic, flamenc i espanyol amb les castanyoles, traient-les del seu marc tradicional. Cadascun dels ritmes amb els peus, cada cant de la guitarra i cada expressió del cos, van construint un veritable llenguatge personal i ple de sensibilitat.
El repertori consta de música clàssica (des del renaixement fins la música contemporània), temes expressament compostos o amb arranjaments per aquest conjunt i composicions flamenques. Es tracta, probablement de l'únic programa que ha estat presentat en un mateix any (2006) en dos dels indrets amb més transcendència en el món de la música clàssica i del flamenc.El Musikverain de Viena i el Festival de Jerez.
Abans de l'actuació, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú vol retre un recordatori i homenatge a la figura de José de Udaeta, ballarí, professor d'espanyol, coreògraf i un dels millors especialistes en les castanyoles. Udaeta, que va morí l'any passat, va viure un llarg període a Sant Pere de Ribes. A banda de ser el seu mestre, també va treballar amb Belén Cabanes durant molts anys, trepitjant escenaris de tot Europa.
Joan Fosas, director artístic de l'Esbart Santa Anna, farà un breu parlament previ a l'inici de l'espectacle recordant la figura d'Udaeta. Al vestíbul del Teatre hi haurà una petita mostra de documents i llibres relacionats amb el ballarí.