El reportatge 'Sobresalto en el asfalto' de Javi Polinario ha estat seleccionat pel XV Premio Periodístico de Seguridad Vial 2018
El reportatge radiofònic “Sobresalto en el asfalto”, elaborat pel periodista vilanoví Javi Polinario, ha quedat entre els finalistes del XV Premio Periodístico de Seguridad Vial 2018, que convoca cada any la Fundació Línea Directa. El reportatge s'ha emès al programa “L'Antídot” de Canal Blau FM, que dirigeixen l'autor del reportatge juntament amb el periodista Quim Martínez.
El concurs, que vol fomentar l'elaboració de continguts periodístics que potenciïn els valors de la seguretat viària, consta de tres categories: premsa escrita i mitjans digitals, ràdio i televisió. Cadascuna d'aquestes categories està dotada amb 10.000 euros de premi. Enguany, segons dades de la Fundació Línea Directa, s'han presentat 1.989 treballs (1.080 de premsa escrita i mitjans digitals, 526 de ràdio i 383 de televisió).
La proposta presentada per Javi Polinario ha quedat entre les cinc finalistes de la categoria de ràdio. Tots els finalistes es van trobar a Madrid el passat 18 de juny per assistir a la gala d'entrega de premis, on es van donar a conèixer els guanyadors. Finalment, la guanyadora en la categoria de ràdio va ser Lorena Mayordomo, d'Onda Cero Cuenca.
D'aquesta manera, l'emissora municipal de Vilanova i la Geltrú ha tingut presència en una gala, presentada pel periodista Matías Prats, envoltada de grans mitjans com La Vanguardia, El País, La Razón, Cadena COPE, Antena 3, Telecinco, Ràdio Nacional d'Espanya o La Sexta, entre d'altres.
El reportatge “Sobresalto en el asfalto” tracta la qüestió dels reductors de velocitat. Aquests dispositius, que s'instal·len per millorar la seguretat viària, sovint reben crítiques de tots els sectors (experts, professionals de la conducció, tallers mecànics, societat civil, etc.), ja que, en moltes ocasions, són perjudicials per als vehicles i afecten la comoditat dels ocupants.
Partint d'aquesta polèmica, el reportatge pretén exposar les principals queixes que reben els reductors de velocitat i es posa a l'oient en alerta perquè reflexioni sobre si la responsabilitat d'aquestes situacions incòmodes és dels dispositius (són molt agressius, estan mal fets o mal col·locats) o, en canvi, és dels conductors que els traspassen a una velocitat superior a la màxima permesa i, per tant, provoquen un cop fort.