Menú

La innovació, les noves tendències i el turisme centraran el primer Congrés de Màrqueting Gastronòmic

Comparteix:
14/04/2021 15:16

VNG acull del 28 al 30 d'abril una proposta nova a Catalunya amb presència de marques destacades del sector

Del 28 al 30 d'abril Vilanova i la Geltrú serà la seu del 1r Congrés de Màrqueting Gastronòmic de Catalunya. Es tracta d'una iniciativa conjunta de l'Ajuntament de VNG i l'Agència de Desenvolupament NODE Garraf, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Sota el nom de Gurmet.cat es duran a terme a Neàpolis ponències i taules rodones al voltant de la innovació, l'evolució dels hàbits de consum, les noves tendències, i el turisme gastronòmic, entre altres temes. Primeres marques del sector alimentari i de la gastronomia han confirmat la seva participació com a ponents del, nom amb el que també es presenta aquest congrés únic al país.

La regidora d'Empresa i Innovació, Conxi Martínez, ha agraït la confiança en l'organització en VNG "perquè ens ajuda com a ciutat a posicionar-os en l'àmbit congressual". La regidora ha destacat que "el tema de la innovació encaixa amb el nostre territori", i ha posat l'accent en el fet que el congrés es faci a Neàpolis, perquè "aquest edifici, que és l'epicentre de la innovació, ens permet explicar una vegada més que la innovació no és només en l'àmbit tecnològic i aquest congrés n'és un bon exemple".

La sessió inaugural estarà oberta a tots els públics, de manera gratuïta, prèvia inscripció i amb aforament restringit. En aquest preàmbul del 28 d'abril a la tarda, la xef Carme Ruscalleda farà la ponència d'obertura i precedirà un repertori d'intervencions on s'exposaran diferents casuístiques d'innovació per part de les empreses penedesenques Cafés Novell, La Granja, Ametller Origen, Cudié i Família Torres.

La presidenta de NODE Garraf, Rosa Huguet, creu que el congrés serà "un fet importantíssim per la comarca" i ha volgut posar èmfasi en el treball conjunt d'institucions, gremis i escola d'hostaleria. Huguet ha vinculat la gastronomia a la recuperació econòmica del territori, "és l'oportunitat, davant de la pandèmia volem parlar d'optimisme". Per la presidenta de NODE Garraf cal estar al costat del sector en aquests moments i aprofitar "l'experiència de tot un país que té aquest nivell gastronòmic".

Les jornades del 29 i 30 d'abril estan reservades als congressistes, que hauran de fer inscripció prèvia i atendre les limitacions de l'aforament. Aquests dos dies es parlarà de la internacionalització del sector alimentari, els canvis d'hàbits dels consumidors, la irrupció de nous valors en el consum gastronòmic, la sostenibilitat aplicada als envasos, l'evolució del canal Horeca i les noves tendències de màrqueting i les novetats en els processos de comunicació. En un altre apartat també s'exposaran models reeixits de destinacions gastronòmiques, des del Basque Culinary Center.

Jordi González, organitzador del congrés, ha recordat que "el sector gastronòmic català ja és molt important", i ha explicat que tant hi haurà empreses reconegudes com "petites marques que ens aportaran valor amb la seva visió del sector".

Agrofresc, Anthesis Lavola, Blai Peris, Caprabo, Damm, Gallina Blanca, Glass, Laduc, Oleum Flumen, Sant Aniol, Unilever i Veritas participaran a les ponències, al costat d'ACCIÓ, Catalonia Gourmet, Horeca Solutions i Prodeca.

Toni Massanés, director de la Fundació Alícia, farà la ponència de cloenda de gurmet.cat. Sota la coordinació tècnica de la consultora Adalt Comunicació, aquesta primera edició compta amb la col·laboració de Mobles La Fábrica, Jardiland, Via Empresa, el CETT i l'Escola d'Hostaleria de Sitges.

 

Consulteu la programació a www.gurmet.cat

Presentació del Congrés de màrqueting gastronòmic

Presentació del Congrés de màrqueting gastronòmic

La regidora d`Empresa i Innovació, Conxi Martínez

La regidora d'Empresa i Innovació, Conxi Martínez

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Empresa, Turisme
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració