Menú

Obre portes el parc comercial Vilanova que ocupa els terrenys de l'antiga fàbrica de ciment

Comparteix:
02/12/2022 15:02

L'alcaldessa ho defineix com "un gran canvi per la ciutat”, que la consolida com a capital comercial i genera llocs de treball

Aquest matí s'ha fet la inauguració oficial del parc comercial Vilanova, un espai de 32.000 metres quadrats amb 22 establiments de mitjana superfície, que ha començat a funcionar als terrenys de l'antiga fàbrica Griffi, al nord de la ciutat.

L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau, ha parlat d'un "dia històric", recordant que "durant més de vuitanta anys hi va haver aquí el Griffi", una fàbrica de ciment. "Quan va acabar l'activitat, va quedar un espai buit" recorda Arnau, però "avui fem aquest gran canvi per la ciutat, que la consolida com a capital comercial i genera llocs de treball". Juan José Pueyo, de Cel Urbà, empresa promotora del projecte, calcula que l'àrea d'influència comercial del parc és de 350.000 persones i preveu arribar als 4 milions de visitants l'any.

Respecte a la convivència entre el parc comercial i el comerç del centre de la ciutat, l'alcaldessa ha dit que "aquest espai complementa el model de comerç local, de proximitat i ben consolidat de Vilanova", que ja és un reclam per a públics de les comarques properes. "No ho hem concebut en cap moment com una amenaça ni genera incompatibilitats" diu Olga Arnau, a més, "ara, per primera vegada a VNG hi haurà aquestes marques que moltes persones anaven a cercar a altres municipis".

L'alcaldessa es mostra confiada en el fet que "el nou parc comercial serà també un punt d'entrada a Vilanova i la Geltrú perquè els visitants participin de l'oferta festiva, cultural i gastronòmica de la ciutat". En la seva intervenció Arnau també ha reconegut el treball que han fet els diferents consistoris per tirar endavant el projecte, des que es va posar en marxa, l'any 2009.

Pel que fa a la promoció de llocs de treball, la posada en marxa del parc ha suposat 600 contractacions, 400 de les quals són de nova creació. Alejandro Monge, d'INVESCO, empresa que gestionarà el parc, ha qualificat l'obertura com un "esdeveniment important per la ciutat i la comarca del Garraf", per la seva capacitat de generar ocupació i activitat econòmica, "que es traduirà en beneficis per a les famílies que hi resideixen". La presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Mònica Gallardo, també ha parlat de la millora comercial per a tota la comarca.

Coincidint amb l'obertura del parc comercial, ha començat a operar una nova parada del bus urbà que permet accedir-hi amb transport públic. La marquesina es troba instal·lada a la rambla de la Torre de l'Onclet i hi operen les línies 1 i 2. Consulta els horaris fent clic aquí.

Olga Arnau qualifica com a dia històric l'obertura avui del Parc

Olga Arnau qualifica com a dia històric l'obertura avui del Parc

Juan José Pueyo, Olga Arnau i  Alejandro Monge, inaugurant el Parc

Juan José Pueyo, Olga Arnau i Alejandro Monge, inaugurant el Parc

El parc té una superfície de 32.000 metres quadrats

El parc té una superfície de 32.000 metres quadrats

L'àrea d'influència és de 350.000 persones

L'àrea d'influència és de 350.000 persones

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Comerç
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració