Menú

L'Ajuntament incorpora 15 habitatges de la SAREB per regularitzar la situació de 15 famílies vulnerables

Comparteix:
19/05/2022 12:12

Els habitatges són cedits a l'Ajuntament a canvi d'un cànon mensual, i seran rehabilitats

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha signat un conveni amb la SAREB per incorporar un total de 24 habitatges en un contracte de cessió, dels quals aquesta setmana ja se n'han formalitzat 15.

Seran cedits en úsdefruit a l'Ajuntament a canvi d'un cànon mensual de 75 euros per pis, i els gestionarà l'Ajuntament, però es rehabilitaran amb un finançament compartit amb la SAREB (Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria).

Aquests habitatges ja estan ocupats per persones en situació de vulnerabilitat, i per tant la finalitat d'aquest acord amb la SAREB és ajudar a regularitzar l'adjudicació d'aquests ocupants, dels quals s'ha fet un informe favorable des dels serveis socials municipals. “D'aquesta manera s'evita el desnonament d'aquestes 15 famílies que hi viuen, i es rehabilita els habitatges perquè compleixin les condicions d'habitabilitat”, ha explicat el regidor d'Habitatge, Xavier Serra.

El regidor del Servei d'Inclusió Residencial, Oriol Huguet, ha afegit que “d'aquesta manera 15 famílies vulnerables que estan vivint en situacions no regulades poden tenir la seguretat que un jutge no els desnonarà. Si regularitzem aquesta situació d'ocupació es poden quedar en aquests habitatges pagant un lloguer ajustat a la seva situació social i als seus ingressos”.

El conveni i contracte de cessió que s'ha signat té una vigència inicial de quatre anys. Durant aquest període, el consistori serà l'encarregat de gestionar els immobles per atendre les necessitats habitacionals de persones en risc d'exclusió. L'Ajuntament té la possibilitat d'adquirir els habitatges, tant mentre duri el conveni com després.

 

L'actual parc públic municipal

Amb la incorporació d'aquests 15 habitatges, el Servei d'Habitatge de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú gestiona un parc de 102 habitatges públics municipals, i segueix treballant per incorporar-ne de nous, tant de la Sareb com amb la compra de més habitatges en exercici del dret de tanteig i retracte.

El parc d'habitatge públic és gestionat per la Regidoria d'Habitatge, que adequa i aprovisiona d'habitatges als diferents serveis municipals. Gran part es destina a emergència habitacional, i  la resta s'adjudica segons les necessitats dels diferents serveis i a través del Registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial de Catalunya.

Una de les eines per a impulsar les polítiques d'habitatge públic és el Pla Local d'Habitatge, que s'està elaborant, i que ha fet un estudi aprofundit de la situació i una diagnosi que permeti garantir el dret a l'habitatge. El nou Pla ha de definit la política local d'habitatge per un període de sis anys, i és la proposta marc per a concertar polítiques d'habitatge amb l'administració de la Generalitat, concretant les actuacions a desenvolupar des del govern local a curt i mitjà termini en relació al sòl i al sostre residencial, existent o de nova creació, per tal d'afavorir el dret dels ciutadans a un habitatge digne i assequible.

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Habitatge, Serveis a les persones
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració