Menú

VNG desenvolupa un nou producte turístic basat en tecnologia immersiva i gamificació

Comparteix:
02/12/2021 13:13

Delegacions de l'Alguer, Jordània i Líban, visiten la ciutat per conèixer i testejar els jocs desenvolupats dins del programa europeu Medgaims

Des de dilluns i fins dimecres han estat a la ciutat delegacions de l'Alguer, Jordània i Líban per conèixer i testejar els jocs que s'han desenvolupat a VNG dins del programa europeu Medgaims.

Es tracta de 10 jocs, tant físics com digitals, que permeten conèixer la història, el patrimoni, i la gastronomia de Vilanova i la Geltrú. Aquest projecte de gamificació turística s'ha desenvolupat a Neàpolis, amb la participació de la Fundació I2cat, i s'agrupa sota el nom de l'Agència dels Secrets. Aquest gran joc inclou deu experiències que estan ubicades en diferents llocs de la ciutat. Algunes es poden jugar des de casa, i altres en espais com el Museu Víctor Balaguer, la Geltrú i l'Espai Far.

La regidora d'Innovació, Conxi Martínez, en l'obertura de les jornades de testatge, va explicar que la participació vilanovina en el projecte Medgaims "ens ha permès formalitzar una proposta radicalment distinta dels canals habituals de la promoció turística i cultural de la nostra ciutat". Martínez aposta per "noves propostes per a nous temps" i creu que "la pandèmia ens ha fet veure els nous escenaris de futur en els sectors del consum cultural i turístic".

MedGaims és un programa europeu amb socis de quatre països: Itàlia (l'Alguer), Jordània, Líban i Espanya. Les delegacions de cada seu es troben periòdicament per testejar les experiències que estan creant. El projecte va començar fa dos anys i ara està a la recta final. La previsió és fer públics els jocs a principis de 2022. A Vilanova i la Geltrú el desenvolupament dels projectes ha implicat el treball d'entre 30 i 35 persones.

L'Agència dels Secrets parteix de personatges reals, com ara Víctor Balaguer, Eduard Toda, i Àngela Roure i té com escenari la ciutat i la seva història. Tot i que les històries que s'hi desenvolupen són fictícies, s'ha utilitzat una base real per construir una realitat alternativa. L'objectiu és fer que les persones que juguin puguin interactuar amb tota la ciutat, la seva cultura, els seus personatges, i la seva història. El global de l'experiència compta amb més de 25¿km en rutes i més de 260 enigmes en total.

Les delegacions, provant els jocs al Museu Balaguer

Les delegacions, provant els jocs al Museu Balaguer

Presentació de les jornades de testatge, a Neàpolis

Presentació de les jornades de testatge, a Neàpolis

Exposició sobre l'agència dels Secrets

Exposició sobre l'agència dels Secrets

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Creació, innovació i tecnologia, Turisme
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració