Els treballs corresponen a les fases 1 i 2 del projecte de Camí Pedalable Costa del Garraf, finançades pel fons FEDER
Aquest dimarts s'està efectuant la retirada provisional de les palmeres que hi ha a la illeta sud de la cruïlla de Joan Oliver, a l'entrada a la façana marítima des de la ronda d'Europa. Els treballs, que impliquen tallar al trànsit un dels laterals i ocupar els voltants de la illeta durant tot el dia, no afecten l'accés a la platja del Far ni a la zona portuària.
La retirada de les palmeres, que posteriorment es tornaran a replantar en el mateix indret, és el pas previ a l'inici d'obres, d'aquí a quinze dies, de la segona fase del projecte de Camí Pedalable Costa del Garraf. Un projecte desenvolupat pel Consell Comarcal del Garraf en col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que té un cost de gairebé 700.000 euros, i que compta amb el finançament dels fons FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional).
Els treballs, que han d'estar enllestits abans de finalitzar l'any, suposen actuar en dos punts de la ciutat. El primer, a la cruïlla d'entrada a la façana marítima des de la ronda d'Europa, on es farà una reforma integral de l'actual rotonda per tal d'incorporar un carril bici segregat i protegit. El projecte s'ha dissenyat pensant en futures actuacions en aquest punt de connexió entre l'estació de trens, el passeig Marítim i el municipi de Sitges.
El disseny de la nova rotonda inclou elements de protecció per a vianants i ciclistes, i la creació de passos de vianants més amplis, per tal d'augmentar la visibilitat de pas i incrementar la seguretat de la zona. L'obra també millorarà l'accés dels vehicles pesants a la zona portuària.
En paral·lel, també la primera setmana de setembre s'iniciaran els treballs corresponents a la primera fase del Camí Pedalable Costa del Garraf, que consisteix en la reforma del pas sota via del carrer de Josep Coroleu. El projecte preveu ampliar l'actual pas per a vianants de 2 a 6 metres, per així poder incorporar un carril bici compartit. La reforma del pas també permetrà millorar la visibilitat interior amb un increment de la il·luminació, així com de l'accessibilitat amb la rebaixa del pendent de les actuals rampes.
El disseny posa especial èmfasi en la millora de la percepció de la seguretat des de la perspectiva de gènere, amb l'eliminació dels racons i revolts, i amb la creació a la banda de mar d'una escala que, juntament amb la rampa, faciliten al vianant un segon itinerari per creuar el pas.