Aquest 2021 les entitats de la ciutat han organitzat un total de 49 activitats amb mesures de protecció de la Covid-19
En el segon estiu marcat per la pandèmia, 2.800 infants i adolescents de Vilanova i la Geltrú s'han apuntat a les activitats d'estiu que han organitzat 34 entitats. En total es faran 49 activitats d'estiu: 24 casals d'estiu, 21 activitats esportives i 4 colònies.
Aquest matí l'alcaldessa, Olga Arnau, i el regidor d'Infància i Joventut, Adrià Guevara han visitat alguns dels casals que es fan a la ciutat. Arnau ha destacat l'esforç de les entitats col·laboradores. “En un any no exempt de dificultats, cal destacar també l'aposta que s'ha fet des de la Regidoria d'Infància i Joventut per seguir ajudant especialment econòmicament les famílies que en tenen necessitat, i per facilitar l'accés a les persones que tenen diversitat funcional, amb una cinquantena d'ajudes en forma de monitors de suport”.
Així, l'Ajuntament ha concedit 374 subvencions per afavorir la participació d'infants i adolescents a les activitats d'estiu. La majoria (215) per a cobrir part del cost de la pròpia activitat, 106 per a cobrir part del cost del servei de menjador, i 53 per a cobrir part del cost del monitoratge de suport per a infants i adolescents amb diversitat funcional. Hi ha hagut 17 entitats que han acollit participants amb diversitat funcional. L'import total destinat a les subvencions d'estiu ha estat d'uns 100.000 €.
S'han ofert les següents activitats complementàries adreçades a infants i adolescents participants de les activitats d'estiu:
A banda de les activitats d'estiu, 12 entitats o espais de la ciutat han ofert 27 activitats complementàries de caire divers: esportiu, museístic, artístic, d'educació ambiental, d'educació emocional, intercultural i dansa.
Totes les activitats d'estiu es fan complint totes les mesures de protecció davant la Covid-19, en un moment d'alt risc de contagi, però en el que la socialització dels infants i la conciliació laboral i familiar segueix sent molt important.