Presentat el projecte Crea&TIC durant la visita a Spotlio, una companyia vilanovina especialitzada en aplicacions mòbils
VNG posarà en marxa el Crea&TIC, un projecte per incorporar la innovació i les tecnologies disruptives a les empreses locals i generar talent tecnològic. Aquesta proposta ha rebut una subvenció de la Diputació de Barcelona, dins del programa “Treball, Talent i Tecnologia”, i suposarà una inversió de 163.098 € en dos anys.
La regidora d'Empresa i Innovació, Conxi Martínez, explica que “es tracta de detectar quin és l'estat de la innovació a la ciutat i de trobar agents disposats a formar-se en tecnologies disruptives”. Aquests aprenentatges se centren en la realitat augmentada i el 5G, però també inclouen àmbits com el big data, block chain, 3D, intel·ligència artificial, i la realitat augmentada. L'Ajuntament, a través del programa, oferirà formació, tant per actualitzar coneixements com per adquirir noves habilitats, a les persones disposades a introduir noves tecnologies en la seva activitat laboral.
Crea&TIC s'alinea amb les accions municipals per la recuperació del mercat de treball i la generació de noves oportunitats econòmiques a través del Pla de Xoc i el Pla de recuperació Econòmica i Social (PRES).
El projecte s'ha presentat en el marc de la visita a Spotlio, companyia especialitzada en plataformes tecnològiques per a destinacions turístiques. La regidora d'Empresa i Innovació i l'alcaldessa, Olga Arnau, han estat a la seu d'aquesta empresa que va començar al cowork de Neàpolis i ara és capdavantera en aplicacions mòbils turístiques a Europa i Nord-amèrica, amb una plantilla de 22 persones, totes elles de Vilanova i la Geltrú.
Olga Arnau ha posat Spotlio com a referent, “és una experiència d'èxit, que des d'un espai de cowork en pugui sortir una start up i ara formin part d'una multinacional”. Per l'alcaldessa és molt important també la feina feta amb l'app Vilanova, gestionada per Spotlio perquè “en aquest darrer any, amb la Covid-19, ens va ajudar molt a fer el comerç de mercat, i a més també a publicitar els establiments de restauració i el servei a domicili”. L'aplicació per a telèfons mòbils de VNG té ja més de 10.000 descàrregues.
El CEO i fundador d'Spotlio, Albert Ferrando, explica que “sempre ens centrem a activar l'ecosistema local, que els negocis participin en les aplicacions, que el teixit econòmic participi de l'ecosistema. Permet potenciar la marca local, és importantíssim que hi hagi una plataforma tecnològica que ajudi el teixit local a competir contra els grans monstres”.
Spotlio gestiona també aplicacions d'iniciatives locals com ara el Festival Vida i La Daurada. Ferrando explica que “aprofitem la proximitat per testejar, Vilanova és un líving lab per nosaltres”. La vinculació de la companyia amb la ciutat no s'acaba aquí, a més, “intentem potenciar el teixit local, agafem gent d'instituts i d'altres centres de formació, apostem pel talent local”.