Menú

L'Ajuntament ha assessorat 179 famílies amb dificultats fent auditories energètiques per abaratir els subministraments d'aigua, llum i gas

Comparteix:
12/02/2021 11:32

Aquesta tasca d'assessorament s'incrementarà amb la posada en marxa, aquest 2021, de l'Oficina d'Assessorament Energètic

Des de l'any 2015, la Regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha fet 179 auditories energètiques, intervenint en domicilis de famílies que pateixen dificultats per pagar les factures dels seus subministraments domèstics. Una auditoria pot estalviar una mitjana d'un 30% dels imports pagats en concepte d'aigua, llum i gas.

Vilanova i la Geltrú va ser pionera i municipi pilot en la implementació d'auditories energètiques en llars de famílies que pateixen dificultats per pagar aquestes factures. Actualment hi ha 37 auditories en procés, i l'últim estudi fet al municipi situava l'estalvi en 377€ de mitjana a l'any.

Els professionals d'Acció Social han estat formats per identificar aquelles llars que tenien més possibilitats d'optimització. Un cop seleccionades, fan una intervenció prèvia amb cada família per facilitar la intervenció al domicili, tasca que fan experts energètics contractats amb el suport de la Diputació de Barcelona. Una experiència d'èxit que capacita les persones i afavoreix un ús responsable de l'energia.

La intervenció en aquests casos redueix el cost del que es paga mensualment revisant els serveis contractats, millora els hàbits de consum de la família, i té cura de revisar els aspectes de confort a la llar. Incorpora també la instal·lació d'elements d'estalvi en la il·luminació, en l'aïllament tèrmic de l'habitatge, en elements de control de la despesa i en la reducció del cabdal d'aigua.

Amb l'objectiu d'incrementar aquesta tasca d'assessorament, i veient els bons resultats d'aquesta experiència pilot, el pressupost municipal que acaba d'aprovar el Ple per a aquest 2021 inclou una partida per a la posada en marxa de l'Oficina d'Assessorament Energètic.

La nova Oficina neix amb la intenció d'atendre prioritàriament les famílies que tenen dificultats per pagar les seves factures, ajudant-les a detectar i corregir els sobrecostos en els subministraments d'aigua, gas i electricitat de les llars.

Grup d`estalvi energètic, octubre de 2018

Grup d`estalvi energètic, octubre de 2018

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Ciutat verda, Consumidors, Reactivem VNG, Serveis a les persones
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració