Menú

L'Ajuntament de VNG atendrà la ciutadania amb un sistema d'Atenció amb Cita Concertada

Comparteix:
06/05/2020 19:27

S'ha ampliat els tràmits que es poden fer online i telefònicament i s'han reforçat canals d'informació com la web municipal, les xarxes socials i l'atenció telefònica

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú implantarà a partir de la setmana vinent  el sistema d'Atenció amb Cita Concertada (ACC) per a l'atenció al públic presencial. Aquest nou sistema d'organització i gestió de les visites de persones externes, ja sigui ciutadania, entitats, empreses, usuaris, proveïdors, etc, s'implantarà d'acord amb la normativa actual i aplicant les mesures de seguretat i prevenció necessàries que garanteixin no només la seguretat laboral dels treballadors i treballadores municipals, sinó també de les persones que necessàriament hagin de ser ateses presencialment.

Aquest migdia l'alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau i la regidora de Recursos Humans, Adelaida Moya, n'han donat tots els detalls en una compareixença pública telemàtica. Olga Arnau ha reconegut que aquest nou sistema de funcionament “suposa una canvi molt important que afecta els hàbits i costums de la ciutadania tenint en compte que l'Ajuntament és la primera administració de la ciutat, la més propera a la ciutadania”. Segons l'alcaldessa “el canvi ens obligarà a incorporar i interioritzar noves maneres de fer i de relacionar-nos amb l'Ajuntament” i de l'Ajuntament cap a la ciutat. En aquest sentit, Olga Arnau ha detallat el funcionament del sistema de cita concertada per als serveis ubicats a l'edifici Principal de la plaça de la Vila. Per a la resta de serveis i regidories com l'OMIC, l'IMET, Regidoria d'Acció Social, Escoles municipals, VNG Aparcaments, Oficina Jove o altres, ha afegit “s'aplicarà el mateix funcionament però amb un format diferent”.

L'alcaldessa Arnau ha explicat que l'Ajuntament treballa internament des de fa setmanes amb l'objectiu de preparar el retorn a una normalitat que estarà condicionada per les diferents normatives i recomanacions que es derivin del desconfinament. En aquest sentit el nou sistema de funcionament “s'adreça a tothom qui abans venia a l'Ajuntament a fer qualsevol gestió”. En primer lloc, ha explicat l'alcaldessa de la ciutat, “caldrà comprovar si es poden realitzar les gestions a través de la pàgina web municipal vilanova.cat; per telèfon o a través del catàleg de tràmits de l'Administració electrònica, que s'ha reforçat ampliant els tràmits que es poden fer”. També s'ha habilitat l'ús de l'idCAT Mòbil, una eina que es pot aconseguir sense haver de sortir de casa.

A partir de dilluns 11 de maig, “si no és possible i és imprescindible realitzar un tràmit presencial caldrà contactar amb l'Ajuntament”, ha dit Olga Arnau,  per correu electrònic a: atencio@vilanova.cat o bé trucant al telèfon 93 814 00 00 i seguir les instruccions per contactar amb els diferents serveis que oferiran atenció al públic amb cita concertada. Els serveis ubicats a l'edifici principal que oferiran la cita concertada són:

  • Oficina Local d'Habitatge (OLH)
  • Llicències d'obres i activitats
  • Espai públic i Mobilitat
  • Participació, Oficina d'Entitats i Gent Gran
  • Alcaldia
  • Gestió Tributària
  • Recaptació
  • Expedients sancionadors
  • Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Funcionament de l'Atenció amb Cita Concertada (ACC)

Personal administratiu i tècnic atendrà telefònicament en horari de 9.30 a 14 h, les demandes d'informació, dubtes o qualsevol altra qüestió sol·licitada i si és imprescindible fer una gestió presencial, s'acordarà una cita concertada. S'informarà  de com procedir el dia assignat i s'enviarà un correu electrònic amb un codi QR que servirà per confirmar l'arribada a l'Ajuntament el dia de la cita. Les persones que no disposin de correu electrònic o no puguin descarregar el codi QR, s'hauran d'adreçar a Recepció de l'Ajuntament i amb el seu DNI podran confirmar l'arribada i obtenir el comprovant de la cita. 

Així mateix es demana que l'espera es realitzi a l'exterior de l'Ajuntament per garantir la distància de seguretat interpersonal. Hi haurà 3 pantalles informatives ubicades en diferents llocs que anunciaran el número de cita i la taula on es farà l'atenció. Abans d'entrar a l'oficina caldrà seguir les indicacions d'higiene individual: higiene de mans amb gel desinfectant i utilització de guants d'un sol ús. Encara que l'ús de mascaretes actualment no és obligatori, des de l'Ajuntament en recomanem el seu ús.

Aquesta nova organització de l'atenció al públic pretén que en cas que sigui imprescindible venir a l'Ajuntament, es puguin realitzar la totalitat de tràmits i gestions amb una única visita en aquest punt d'Atenció amb Cita Concertada o bé a l'OAC.

On es farà l'Atenció amb Cita Concertada?

S'està habilitant un espai d'atenció a la ciutadania compartit als despatxos i vestíbul de la planta baixa de l'edifici nou. Aquest nou espai d'atenció al públic compartit inclourà, tant elements de protecció i seguretat físics com mampares, i els estris d'higiene necessaris, com gel de mans desinfectant, guants d'un sol ús i estris per a la higiene de la mampara i el lloc de treball per garantir una atenció ciutadana de qualitat i adaptada a la nova normativa en matèria de seguretat i prevenció de risc de contagi.

Planificació del retorn a l'activitat laboral presencial

La regidora de Recursos Humans, Adelaida Moya, ha explicat el treball intern dut a terme per adaptar tota l'estructura municipal a l'estat d'alarma durant la crisi per la Covid-19. La regidora ha valorat l'esforç de la plantilla municipal “treballant a ple rendiment amb una intensitat i implicació excepcional” tant en els serveis essencials com la resta de personal que ho fa mitjançant el teletreball. En aquest sentit, la regidora Moya ha destacat el reforç de l'atenció telefònica i per correu electrònic “sobretot en els serveis d'atenció a la ciutadania com l' Oficina d'Atenció Ciutadana; l'Oficina Local d'Habitatge; Acció Social;  Participació, Oficina d'Entitats i Gent Gran, coordinant la Xarxa ciutadana de Suport o bé els serveis com Gestió Tributària, Recaptació i Promoció Econòmica que s'ocupen del teixit econòmic i productiu de la ciutat, molt afectat per la pandèmia i l'estat d'alarma decretat”.

D'altra banda, Adelaida Moya ha informat de la creació d'un grup de treball transversal amb personal tècnic de diferents regidories amb l'objectiu de dissenyar i dur a la pràctica un pla que faciliti i acompanyi la plantilla municipal en el retorn laboral presencial amb plenes garanties de seguretat. Sobre aquest retorn, la regidora de Recursos Humans ha dit que  “Preveiem que el retorn no podrà ser uniforme i global, sinó esglaonat, prioritzant aquells serveis que tenen una major incidència en les necessitats i atenció a la ciutadania” i atenent i aplicant les corresponents mesures de seguretat i autoprotecció d'acord amb les normatives del desconfinament. Quant als serveis o departaments que puguin continuar realitzant les seves funcions en la modalitat de teletreball, s'optarà per continuar amb aquest sistema.

Per donar a conèixer aquest nou funcionament i organització de l'atenció ciutadana presencial es realitzarà una campanya de comunicació que inclou tant les xarxes socials municipals com els mitjans tradicionals. També s'ha editat un tríptic que es farà arribar a totes les llars de la ciutat. A més a més, es preveu que durant les primeres setmanes “hi pugui haver personal d'informació i suport a l'entrada  per facilitar el trànsit cap a aquest nou sistema d'atenció i relació amb l'Ajuntament”, ha dit la regidora Adelaida Moya.

Finalment, l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) també variarà el seu funcionament, ja que els tràmits presencials que són més complexos es realitzaran amb el sistema d'Atenció amb Cita Concertada, (p.e, tràmits d'empadronament; registres per a altres administracions, llicències de tinença d'animals perillosos, etc). 

.

.

Imatge de la compareixença per presentar el sistema d`Atenció Ciuadana Concertada (ACC)

Imatge de la compareixença per presentar el sistema d'Atenció Ciuadana Concertada (ACC)

T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració