Menú

Les xarxes socials de l'Ajuntament incrementen més del doble l'activitat durant el confinament

Comparteix:
23/04/2020 12:23

El nou canal de Telegram municipal se suma com a nou canal d'informació directa a la ciutadania

Les xarxes socials municipals han incrementat més del doble la seva activitat durant el primer mes de confinament com a conseqüència de l'estat d'alarma a causa de la COVID-19. Les xifres de seguidors i interaccions no han deixat d'augmentar en les darreres setmanes.
A Twitter els seguidors han crescut en 400 el mes de març, i s'han situat en mes de 13.000. Més de 700 persones s'han sumat al compte de Facebook de l'Ajuntament, que supera de llarg els 12.000 usuaris. Pel que fa a Instagram, durant el mes de març s'hi van sumar més de 850 seguidors, i ja és una comunitat d'11.000 persones. 
Les interaccions d'aquests seguidors s'han incrementat exponencialment durant el mes de març. Un creixement que s'atribueix al fet que la ciutadania, en aquestes setmanes de confinament a casa, ha optat per informar-se a través de les xarxes socials, com a canals fiables i de confiança. 

Novetats en els canals municipals
Amb vocació de servei públic i d'oferir la informació municipal per tots els canals possibles, en aquestes darreres setmanes l'Ajuntament ha apostat per oferir informació directa i immediata a la ciutadania a través d'un nou canal de Telegram. Una xarxa social que permet donar informació de servei clara i directa a la ciutadania, i que en pocs dies ha superat el miler de seguidors.
D'altra banda, i fent ús de la xarxa social Instagram, divendres 17 d'abril l'alcaldessa Olga Arnau va oferir una sessió en directe d'Insta Live, on va donar respostes als dubtes de la ciutadania en aquesta situació de confinament. L'emissió, que van seguir 129 persones en directe, va permetre respondre una trentena de preguntes al moment, i una vintena més al llarg del cap de setmana.

Temes que desperten interès
Les dades de seguiment i interaccions durant el mes de març han estat molt elevades. En el cas de Facebook, per exemple, les interaccions de la ciutadania amb els posts publicats per l'Ajuntament han estat més del doble que al mes de gener, i han sobrepassat les 91.500. Si es compara l'activitat per setmanes, les que més interacció hi ha hagut, amb diferència, són les del 20 de gener, del 17 de febrer, i les dues primeres setmanes de l'arribada del coronavirus (la del 9 i la del 16 de març). Les publicacions que més interès han generat són les relacionades amb l'arribada de la pandèmia a la ciutat, la informació de servei, els vídeos i els consells per a la ciutadania, i les notícies relacionades amb la gestió de la crisi per part del govern municipal.
Aquestes dades del mes de març destaquen especialment perquè els dos primers mesos de l'any ja van ser molt elevades. Si tenim en compte les dades de seguiment de les xarxes socials des del mes de gener, destaquen les interaccions que ha fet la ciutadania en moments puntuals, com en el cas de les publicacions que fan referència a la celebració de Sant Antoni i els Tres Tombs (especialment els vídeos, com els que es publiquen a Instagram), o la tercera setmana de gener, quan tot el relacionat amb el temporal Glòria a la ciutat ja va provocar un augment de l'interès de la ciutadania en les xarxes socials, especialment a Facebook. El mes de febrer va ser la celebració de Carnaval la que va fer disparar les interaccions a les xarxes, amb les Comparses i els vídeos que en van publicar les xarxes socials municipals com a estrella indiscutible (prop de 28.000 interaccions i més de 7.000 visualitzacions a Twitter, o més de 24.000 reproduccions a Facebook).

A partir de la quarta setmana de març, les xifres de seguiment i interacció a les xarxes tornen a uns estàndards de normalitat, mantenint l'increment d'usuaris i seguidors que ja s'ha consolidat. 

Fotografia de portada del Facebook de l`Ajuntament de VNG

Fotografia de portada del Facebook de l`Ajuntament de VNG

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Comunicació
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració