Finalitzada la primera fase d'obres, durant l'agost s'instal·larà un travel-lift de 640 tones per donar servei a superiots d'entre 50 i 60 m d'eslora
L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau i els regidors d'Urbanisme, Habitatge i Projectes i Obres d'Urbanisme, Xavier Serra i de Mobilitat, Projectes i Obres d'Espai Urbà, Antoni Palacios, van visitar juntament amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín, l'esplanada tècnica per a vaixells de gran eslora al port de VNG.
La finalització de la primera fase de les obres de la nova esplanada tècnica ha estat l'objecte de la visita a la qual també hi ha assistit el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, el director general de Marina Far Vilanova, Ruben Hernández i el Patró Major de la Confraria de Pescadors, Jaume Carnicer. Segons els responsables del projecte, l'empresa britànica Pedennis, soci principal de la societat Marina Far, aquesta àrea tècnica es destinarà a la reparació i manteniment de vaixells de gran eslora. Durant aquest mes d'agost s'habilitarà un travel-lift de 640 tones per donar servei a superiors d'entre 50 i 60 metres d'eslora. Es preveu que la nova àrea tècnica pugui estar operativa a mitjans del mes de setembre.
Quant a la inversió actual, quantificada en 10 milions d'euros i, que contempla una segona fase quantificada en 5 milions d'euros més, que finalitzarà el 2023, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha destacat que “pot fer del port de VNG un pol d'activitat econòmica en aquesta nova etapa i convertir-lo en un dels ports de referència de la nàutica tècnica i esportiva de la Mediterrània”. Isidre Garvín ha recordat que “aquest port té una història industrial que ara amb l'entrada d'un nou inversor internacional en l'àmbit de la gran eslora pot convertir Vilanova i la Geltrú en un referent de la zona”. Segons el secretari d'Infraestructures des del Govern català cal “crear les condicions perquè això sigui possible. Tenim una visió que els ports els hem de gestionar per obtenir rendiments i per a que les empreses trobin el millor lloc per implantar-se i desenvolupar-se”.
Per la seva banda, el director general de Marina Far, Ruben Hernández, ha destacat que un cop la nova àrea sigui operativa “treballem amb una llista de 20-25 projectes que estan a punt per signar”. Quant a la importància del port de VNG en relació a esdevenir port de referència de l'àrea de la Mediterrània, Ruben Hernández ha explicat que Catalunya i l'àrea de Barcelona, on s'inclou el port vilanoví, “ja són els principals operadors del triangle format per la Costa Blava, Illes Balears i Catalunya”.
Durant la visita a l'esplanada on s'ha d'ubicar el varador i els equipaments addicionals fins a una superfície total de 20.000 m2 (2a fase a desenvolupar fins al 2023) l'empresa ha explicat que disposa d'un programa formatiu propi dual a través del qual anualment s'ocupa una dotzena de persones. En aquest sentit, l'alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau, s'ha referit als estudis de Grau Mig dual de manteniment d'embarcacions d'esbarjo que imparteix l'Institut Lluch i Rafecas de VNG. Segons l'alcaldessa de VNG, “cal seguir treballant per tal d'oferir formació vinculada a l'ocupació que es generi a la nostra ciutat”. En aquest sentit, Olga Arnau ha explicat que ja s'ha graduat la tercera promoció d'aquest cicle i una desena d'alumnes que l'ha realitzat han estat preseleccionats per realitzar el programa formatiu de l'empresa britànica. L'objectiu, ha afirmat Olga Arnau, “és que els 50 treballadors que necessita l'empresa per a aquesta activitat siguin titulats del cicle formatiu de VNG”.