Menú

L'OMIC ofereix tallers de sensibilització sobre consum a les escoles

Comparteix:
10/06/2019 13:50

L'objectiu és conscienciar els alumnes i fomentar els valors del consum responsable

Aquesta setmana han començat diversos tallers de sensibilització sobre consum a les escoles de la ciutat.

Els tallers, promoguts per la Diputació de Barcelona, els ofereix l'OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor), que contacta amb els centres a través de l'IMET.

L'oferta consisteix en dos tallers diferents. El primer, dirigit a alumnes del cicle mitjà de primària (3r i 4t), porta per títol "Un forat al moneder", i té l'objectiu de conscienciar els alumnes de les conseqüències econòmiques i socials de les nostres compres i reflexionar, abans d'adquirir qualsevol producte o servei, sobre quines són les nostres necessitats.

Durant el taller s'escenifiquen diverses situacions per treballar les idees de comprar només el que necessitem, d'ajustar les nostres compres al nostre poder adquisitiu, i d'informar-nos i reflexionar abans d'adquirir un producte o servei.

El segon taller està dirigit al cicle superior de primària (5è i 6è) i es titula "De l'escola al centre comercial". L'objectiu és conscienciar els alumnes sobre els seus drets com a persones consumidores i fomentar els valors del consum responsable.

Al taller es treballen les idees del treball cooperatiu com a eina d'aprenentatge, la diferenciació entre producte i servei, l'experimentació del procés de l'acte de consum, l'aprofundiment en els drets i obligacions de les persones consumidores, i saber com actuar en el cas d'haver de formalitzar una reclamació als Serveis Públics de Consum.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, en funcionament des de 1986, ha esdevingut un recurs de referència per a la ciutadania. Atén les consultes i reclamacions de consumidors i usuaris. El servei gestiona reclamacions amb mediacions, informacions i expedients sancionadors, entre d'altres.

Destaca el rescabalament econòmic que aconsegueix, recuperant diners dels consumidors per reclamacions. En aquest sentit, la darrera reclamació feta enguany per un usuari respecte l'abús d'una entitat bancària ha permès que l'OMIC aconseguís la confirmació d'anul·lació d'un finançament per la compra d'un vehicle i per una assegurança de vida. La tasca de l'OMIC ha suposat que el consumidor no hagués de pagar els 30.000€ que li reclamava el banc.

Un dels tallers a l`Escola Divina Providència

Un dels tallers a l`Escola Divina Providència

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Comerç, Consumidors
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració