21/06/2016 14:41
Els establiments certificats amb el segell de Destinació de Turisme Familiar assoleixen ocupacions superiors al 90%
L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, s'ha mostrat molt satisfeta pel funcionament aquest cap de setmana passat de la proposta Vilanova & Família. Per Lloveras Vilanova & Família ha estat la demostració de l'aposta de la ciutat per la Destinació de Turisme Familiar (DTF)
"tot organitzant un seguit d'accions i activitats on ha participat la pràctica totalitat dels establiments amb la certificació de DTF." L'alcaldessa ha assenyalat que tot i que la climatologia del cap de setmana no ha estat massa favorable, la iniciativa ha pogut captar a 500 famílies que han decidit passar aquest dies a Vilanova i la Geltrú. La majoria d'aquestes famílies provenien de la conurbació urbana de Barcelona, de l'Eix diagonal i del Gran Penedès, però també han vingut de l'Aragó o Madrid, així com de països com França, Dinamarca, Regne Unit, Irlanda, Països Baixos i Polònia.
Tot i l'anul•lació d'algunes reserves al llarg de dissabte, a conseqüència de la pluja, que també va provocar la suspensió d'algunes activitats programades, l'ocupació dels diferents allotjaments certificats ha estat superior al 90%. Això ha causat força satisfacció en les diferents empreses de serveis que ja han manifestat la seva intenció de seguir treballant en aquesta línia, i en preparar la següent edició del Vilanova & Família. En aquest sentit l'alcaldessa ha explicat que
"les dates triades per a aquesta acció volen significar un tret de sortida per la temporada, però també una mostra clara de que la ciutat creu en les possibilitats del Turisme Familiar."La campanya de Vilanova & Família també ha comptat amb el suport d'establiments no certificats amb el DTF. Aquest és el cas de comerços afiliats a Viu Comerç, o els xiringuitos de les platges de Vilanova i la Geltrú. Tot això ha suposat poder ampliar de manera molt notable la programació d'activitats i propostes del Vilanova & Família.
Un altre punt de reforç d'aquesta campanya ha estat el bon posicionament del web
vilanovaturisme.cat que, durant les quatre setmanes prèvies a la celebració del Vilanova & Família, ha rebut 12.300 visites, un 53% més que el 2015. També cal destacar l'important esforç per a que Vilanova & Família hagi tingut un fort ressò mediàtic, tant als mitjans convencionals com a les xarxes socials.
Per últim, l'alcaldessa ha volgut
"agrair a tots el tècnics i tècniques responsables de la regidoria de Promoció Econòmica i Projecció Exterior, per la feina feta durant aquest cap de setmana i per fer que aquesta experiència hagi obtingut uns resultats tant positius, que ja fan preveure la seva continuïtat futura."