La
Biblioteca Museu Víctor Balaguer ha estat l'escenari, aquesta tarda, de l'homenatge a Pere Brull coincidint amb el primer aniversari de la seva mort.
L'acte ha estat conduit per Pere Marsé, president de l'associació d'Amics de la Biblioteca Museu, que ha ressaltat
"l'obra extraordinària" de Brull, al que ha definit com
"un artista en majúscules". Marsé ha destacat la capacitat del pintor vilanoví de
"captar paisatges naturals que era necessari preservar" i ha ressaltat el seu desig de que la
"cultura fos oberta a tothom".
L'escriptor i exdirector del Museu Víctor Balaguer, Oriol Pi de Cabanyes, ha estat l'encarregat de realitzar la conferència titulada
'Una mirada a l'obra de Pere Brull', en la qual ha situat l'obra del pintor vilanoví en el context artístic català de l'època.

Pere Brull
A banda de l'acte commemoratiu celebrat aquesta tarda, la galeria d'art Ismes acull, fins el proper 25 de maig, una exposició que realitza un recorregut per les diverses etapes de l'obra paisatgística de Brull.
Un any sense Brull El pintor vilanoví, que morí el 13 de maig de 2010, era una persona molt vinculada a la nostra ciutat i a les activitats culturals que s'hi duien a terme.
En la seva trajectòria artística destaquen més de vuitanta exposicions individuals i col·lectives de temàtica, principalment, paisatgística. El Garraf, el Penedès, Catalunya, Xile, l'Alguer, Lanzarote, Sòria o Los Monegros van ser alguns dels motius de les obres de Brull.
Durant la seva carrera, iniciada amb una exposició a les Galeries Rambles de VNG l'any 1966, l'artista va participar en concursos i biennals a Barcelona, Madrid, Sòria, Santander, Santiago de Xile i Buenos Aires, entre d'altres. Així mateix, va ser mereixedor del premi especial del jurat en el primer Saló Internacional d'Avignon, a França, i menció especial del Saló Internacional d'Evian, també al país veï.
A banda de les múltiples exposicions individuals i col·lectives que va realitzar, Pere Brull Carreras també tenia obres en exposició permanent en institucions com el Museu d'Art Contemporani de la Universitat de Xile; al Fons d'Art del Diari AVUI; als ajuntaments de Vilanova i la Geltrú, Sitges o Santa Coloma de Farners, entre d'altres; a l'Ateneu Barcelonès i al Fons d'Art del FC Barcelona.
Descarrega't la foto de portada