Es tracta d'una iniciativa impulsada per la Plataforma per la Llengua, en la que hi han participat 38 aules de tot Catalunya.
L'Estació del Nord de Barcelona va acollir diumenge al matí l'acte de lliurament de premis de la segona edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs en Català. Una iniciativa de la Comissió de jocs i joguines de la Plataforma per la Llengua, que té com a objectiu el treball de propostes lúdiques basant-se en l'ús de la llengua catalana.
En aquesta segona edició hi han participat 38 aules de 5è i 6è de primària de tot Catalunya, entre les quals hi havia les classes de l'escola El Cim de Vilanova i la Geltrú que van presentar quatre projectes, un per cadascuna de les aules. Els participants havien d'enviar una maqueta real del seu joc, de manera que el jurat pogués valorar el concepte, però també l'estètica, la dinàmica, l'originalitat i la integració de la llengua en el desenvolupament dels jocs.
Els jocs proposats pels vilanovins van ser 3de8 de 5è Bruc d'Hivern, Províncies en perill, de 5è Calabruixa, Quant saps? de 6è Alzina, i Ortojoc, de 6è Garrofer.
Els tres primers premis van ser per l'escola Projecte, de Barcelona, l'escola rural Anton Busquets, de Calders, i l'escola Francesc Cambó, de Verges. El jurat també va atorgar tres accèssits. La resta de participants van rebre un diploma de participació.
El jurat del concurs estava format per Salvador Alsius, Oriol Comas, Joaquim Dorca, Màrius Serra i Isabel Romano. L'acte de lliurament de premis va ser presentat i conduït per l'actor i periodista Roger de Gràcia, acompanyat de les actuacions de Cesk Freixas i del Doctor Möt.