03/09/2015 13:02
Quaranta persones de diferents països europeus aprenent tècniques tradicionals catalanes i del mediterrani
Els cistellaires Mònica Guilera, Tim Johnson i Mei Hvid Joergensen han organitzat de l'1 al 8 de setembre el Curs internacional de cistelleria “Teixint en el mar”, al Molí de Mar de Vilanova i la Geltrú. Quaranta persones provinents de diversos països, especialment d'Europa, aprenen tècniques tradicionals catalanes i del Mediterrani, com el cistell de bolets català o la tècnica de fer nanses de pescadors, utilitzant materials locals com l'olivera, les fulles de margalló, la palmera datilera, la boga, els joncs, la canya i el vímet i explorant estructures i textures diverses.
Aquesta és la tercera edició d'aquest curs, que es realitza amb el suport de l'Associació ECOL3VNG, de la qual Mònica Guilera és sòcia fundadora. Les classes s'imparteixen en català, anglès, danès i norueg.
La iniciativa compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a través de la regidoria de Promoció Econòmica i Projecció Exterior, ja que està dissenyada combinant l'estada formativa al matí amb l'estada turística a la tarda.