Menú

Finalitza la perforació d'un dels túnels del Montgròs

Comparteix:
29/10/2010 9:20

El túnel forma part de les obres de l'Eix Diagonal que s'estan desenvolupant en el tram l'autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal ha visitat aquest dijous les obres de l'Eix Diagonal, un cop s'ha dut a terme la calada d'un dels dos túnels de Montgròs, entre Sant Pere de Ribes i Canyelles. Aquest túnel té una longitud de 1.593 metres i una amplada de 12 metres i, en els pròxims dies, finalitzarà la perforació del segon túnel, paral·lel a aquest, de 1.606 metres. Manel Nadal, ha estat acompanyat dels alcaldes de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, de Sant Pere de Ribes, Josep Antoni Blanco, i de Canyelles, Xavier Robert.

Les obres de l'Eix Diagonal estan en ple desenvolupament en el tram d'autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, amb tasques de moviment de terres, execució d'estructures i túnels. A la resta de l'Eix, fins a Manresa, s'està treballant en el 100% dels trams de nova construcció. Aquesta actuació compta amb una inversió de 368,4 MEUR i es posarà en servei esglaonadament entre finals de 2011 i el primer semestre de 2012.

El túnel del Montgròs està format per dos tubs, un per sentit de la circulació, i se situa al pas de l'Eix Diagonal en construcció entre la zona de l'enllaç amb la C-32 a Sant Pere de Ribes i l'enllaç nord de Canyelles amb la C-15b. En aquest doble túnel, que permet salvar l'espai PEIN del Parc Natural del Garraf, s'han completat ara les tasques de perforació del túnel del sentit Vilanova i la Geltrú.

Completada la perforació dels dos tubs, les pròximes tasques que es duran a terme consistiran en el revestiment dels túnels, la pavimentació de les calçades, obres de drenatge, instal·lació de l'enllumenat, ventilació i control ambiental, instal·lacions de seguretat i control, i senyalització.
Interior del túnel
Obres en ple desenvolupament

Vilanova i la Geltrú - Canyelles (7,3 quilòmetres): Han començat els treballs del tram periurbà entre la C-31 i la C-32 a Vilanova i la Geltrú. S'està treballant en l'excavació de calçades laterals i vials de servei paral·lels a la C-32. Així mateix, es duen a terme tasques de moviments de terres, estructures, túnels i drenatge transversal. Com s'ha dit, la perforació del doble túnel de Montgròs està finalitzant, i estan en execució els murs laterals del doble túnel artificial de Costa Bernada -90 metres- i en preparació l'embocament del doble túnel del mateix nom -340 metres. D'altra banda, es treballa en els acabats de dos viaductes del tronc de l'autovia a Canyelles i en tots els murs que defineixen l'enllaç de Canyelles nord.

Pel que fa al traçat, cal indicar que un primer tram té característiques d'autovia urbana, a Vilanova de la Geltrú, entre la C-31 i la C-32. Després d'enllaçar amb el sector Marquès, el traçat se separa de la C-15 actual i passa a seguir l'autopista C-32 cap a Sant Pere de Ribes. A llarg d'un quilòmetre, es formen calçades laterals de l'autopista. A continuació de l'enllaç amb la C-32, s'inicia el doble túnel de Montgròs. Després del túnel, l'autovia continua fins al nord-est del nucli urbà de Canyelles. En el recorregut, s'inclouran quatre nous enllaços i se'n millorarà un.

Canyelles - Vilafranca del Penedès (5,7 km): Actualment, es porten a terme tasques de moviments de terres i preparació dels embocaments dels túnels del Garrofer -100 metres- i Rocaforadada - 340 metres. Així mateix, es treballa en els acabats de cinc viaductes del tronc, s'ha iniciat el pas superior previst de la carretera del Castell d'Olèrdola i s'ha desviat el trànsit pel nou vial de servei, per tal d'iniciar sobre la C-15 les tasques de terraplè i noves estructures. 

En aquest tram, les obres consisteixen en el desdoblament de l'actual C-15 entre la connexió amb la C-15b (carretera de Sant Pere de Ribes) i l'enllaç amb l'AP-7, a Vilafranca del Penedès-centre. S'aprofita la carretera existent, que es desdobla, excepte en un tram situat a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola, en el qual el traçat de la futura autovia se separa de la carretera actual fent una variant. Tot el tram inclou tres enllaços per a facilitar la connectivitat i, pel que fa a estructures, cal remarcar la formació de set ponts.

Pel que fa a la resta de l'eix fins a Manresa, estan en execució el 100% dels trams de nova construcció. Els treballs consisteixen sobretot en el desviament de serveis afectats, moviments de terres i execució d'estructures. Les tasques per adequar els trams que formen part de l'Eix i que ja estaven construïts començaran en una fase més avançada de l'obra per tal de fer coincidir la posada en servei de totes les obres.
Vista exterior dels túnels
L'Eix Diagonal

El DPTOP té en execució, des del febrer passat, les obres per a configurar l'Eix Diagonal, que permetrà millorar la connexió entre la costa i les comarques centrals, així com potenciar les comunicacions intercomarcals. Aquest eix viari tindrà una longitud total de 67 quilòmetres i unirà els municipis de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa. Actualment, està construït prop del 50% del traçat; en concret, entre Puigdàlber i Igualada (C-15) i entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola (C-37).

L'Eix Diagonal unirà l'Alt Penedès i el Garraf amb una nova autovia que també connectarà amb les autopistes C-32 i AP-7, alhora que configurarà una connexió més directa entre la costa i l'Eix Transversal (C-25) i millorarà la mobilitat entre el Bages i l'Anoia. Es preveu que els treballs concloguin esglaonadament entre finals de 2011 i el primer semestre del 2012. La concessió de l'Eix Diagonal comporta una inversió per a la realització de les obres de 368,4 MEUR.


Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop
Visita a l'interior del túnel

Visita a l'interior del túnel

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Espai públic
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració