15/04/2010 12:04
L'equip de govern creu que reforçarà la capitalitat de VNG i connectarà la ciutat amb l'interior del país sense passar per Barcelona
El govern municipal de Vilanova i la Geltrú s'ha posicionat favorablement a l'aprovació del Pla director urbanístic de la línia orbital ferroviària que ahir va fer el govern de Catalunya. La línia orbital connectarà per l'interior del país Vilanova i la Geltrú i Mataró, passant per Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers.
El regidor d'Urbanisme i Planejament, Joan Martorell, ha explicat que "la situació estratègica que té la nostra ciutat permetrà la connexió de l'actual xarxa de transport públic del Mediterrani amb l'interior del país i a més la connexió de VNG amb altres municipis i comarques sense haver de passar necessàriament per Barcelona". Aquest fet, segons el regidor Martorell, "és important perquè reforça l'aposta que ha fet la ciutat de figurar al mapa de Catalunya exercint la capitalitat del territori en tots els àmbits".
El Pla director urbanístic aprovat per la Generalitat és el primer pas perquè l'any 2026 aquesta línia sigui una realitat. El document contempla la reserva de sòl i inclou algunes de les modificacions en el traçat fruit de les al·legacions que en el seu dia va presentar l'Ajuntament de VNG. La nova línia tindrà una longitud de 120 km i connectarà per tren 26 municipis i 6 comarques de la Regió Metropolitana sense necessitat de passar per Barcelona.
Pel que fa al tram entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès s'han inclòs algunes de les modificacions al traçat com la petició feta pel govern municipal de desdoblar la línia al seu pas per la ciutat i soterrar-la, minimitzant l'impacte ambiental que es preveia a la zona dels Colls. L'actual traçat, que encara no és definitiu, contempla tres estacions a la nostra cituat, l'actual del servei de rodalies i dues més, una al sector de la Carrerada/Aragai i l'altra a l'Eixample Nord/Hospital-Jutjats. La línia orbital naixerà de la connexió amb la línia R2 de rodalies a VNG i donarà servei a la capital del Garraf, a les Roquetes i continuarà en direcció Nord fins a Sant Pere de Ribes i Canyelles. D'allà continuarà fins a Vilafranca del Penedès. Per al regidor d'Urbanisme i Planejament l'aprovació d'aquest pla director significa que "s'ha fet un pas més per aconseguir el desig de connexió amb tren de les comarques del Garraf i el Penedès".