La prova ciclista aspira a ser part de la Copa Espanya l'any vinent
El pati del Castell de la Geltrú va acollir ahir al vespre l'acte de presentació de la sisena edició de la Clàssica Isaac Gálvez. Una cursa ciclista que ret homenatge a un dels millors corredors que ha donat la ciutat en aquest esport, amb una carrera truncada per la seva prematura desaparició.
L'acte va comptar amb l'assistència de l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, la Regidora d'Esports, Blanca Albà, el President de la Unió Ciclista Vilanova, Antoni Palacios, i la Directora de la cursa i germana del corredor, Débora Gálvez.
Blanca Albà, va destacar la importància de la prova per la confluència de tres aspectes molt importants com són l'homenatge, l'aposta pels nous talents i la promoció de ciclisme. "La Clàssica és en primer lloc un acte d'homenatge a l'Isaac Gàlvez, un dels millors esportistes que ha tingut la ciutat, però també representa una empenta a la formació de nous valors dins aquest esport, amb noms emergents de màxim nivell, com és el cas del també vilanoví Marc Soler. A més, la prova entra dins el programa de promoció de ciclisme que recentment hem impulsat a través de la web EstacioEsportivaVNG". La regidora d'Esports va voler agrair el treball que fa la Unió Ciclista Vilanova al llarg de l'any, així com la implicació i la dedicació per part de la família de l'Isaac Gálvez en l'organització de la prova.
Una prova que, tal com va explicar el president de la Unió Ciclista Vilanova, cada any pren més importància dins el calendari d'aquest tipus de competicions i que planteja com a repte per l'any vinent aconseguir que s'inclogui dins la Copa Espanya de Ciclisme. "Sabem que aconseguir-ho serà un gran èxit, no només pel prestigi que suposa formar part de la Copa Espanya, sinó perquè això farà que augmenti el nivell dels participants, ja de per si molt alt".
Débora Gàlvez va dir sentir-se molt orgullosa del que representa la cursa i de què ja s'hagin arribat a les sis edicions. A més, va voler destacar el treball dels voluntaris a qui atribueix una part molt important de l'èxit. "Les coses grans comencen sent petites i això ha estat gràcies a la implicació de molta gent, entre els quals hi ha els voluntaris. Gent compromesa amb l'esperit de la cursa i que amb el seu treball fa possible que tot es desenvolupi a la perfecció" Gálvez també va mostrar-se molt agraïda a la implicació de l'Ajuntament vilanoví, i en especial a la tasca feta des de la Regidoria d'Esports.
Neus Lloveras va mostrar la seva satisfacció per formar part d'un sentiment de ciutat que "ens transmet la sensació que l'Issac continua sent entre nosaltres". Per l'alcaldessa "l'Isaac no només va posar el nom de la ciutat sobre el mapa, amb cadascun dels seus èxits, sinó que el seu esperit ha sabut mantenir-se en el sentiment d'una ciutat que encara el recorda i això genera convivència". "L'Isaac es mereix que el tinguem present cada any i em sento molt orgullosa de què sigui així, per això vull mostrar el meu agraïment a totes les persones que un cop més ho fan possible".
La sisena edició de la Clàssica Isaac Gálvez prova manté pràcticament el mateix recorregut de 128 quilòmetres d'any anteriors i transcorre pels mateixos trams que el ciclista vilanoví utilitzava per entrenar. El circuit, molt tècnic, té grans desnivells i permet en alguns dels trams que els corredors puguin protagonitzar escapades.
La sortida serà a les 15.30 hores davant del CEM Isaac Gálvez a les 15.30 hores, amb arribada al mateix lloc, al voltant de les 18 hores.
La presentació de l'edició 2017 va finalitzar amb la projecció d'un vídeo amb imatges de l'Isaac Gálvez entrenant amb els seus companys d'equip i imatges de la Clàssica dels darrers anys.