Menú

SIDH - Servei d'intermediació del deute de l'habitatge

T'ajudem a negociar amb l'entitat bancària

Totes les persones de Vilanova i la Geltrú que es trobin en risc de perdre el seu habitatge per no poder pagar la hipoteca o per haver-ne avalat una amb el seu habitatge habitual poden adreçar-se al SIDH, un servei d'assessorament i acompanyament que ofereix l'ajuntament en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.

Qualsevol persona que necessiti assessorament o vulgui que intermediem amb el seu banc, ha de dirigir-se a l'Oficina Local d'Habitatge per demanar cita amb l'advocat del SIDH que estudiarà el seu cas i farà un informe-proposta amb les possibles vies de negociació amb l'entitat financera. 

L'advocat del SIDH també atèn consultes sobre clàusules abusives i també pot intermediar a l'hora de negociar un lloguer social amb el banc.

Es pot demanar hora presencialment o bé trucant al telèfon 93 8169025, on s'informarà de tota la documentació que cal portar per fer l'entrevista i assessorament.

T'ajudem a negociar amb l'entitat bancària

Preguntes freqüents

Quins serveis presta el SIDH?

INFORMACIÓ sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del deute i per redreçar la situació.

ASSESSORAMENT personalitzat sobre les mesures de reestructuració del deute i definició conjunta d'una proposta de solució per poder mantenir l'habitatge adequada  a la seva situació econòmica.

INTERMEDIACIÓ i negociació amb l'entitat financera per l'acceptació de les propostes de solució acordades.

Com funciona i en què consisteix?

  • Les persones interessades han d'adreçar-se a l'Oficina local d'habitatge. Allà es comprovarà que compleixen els requisits, se'ls informarà de la documentació que han de portar  per tal que l'advocat pugui estudiar el seu cas i es concertarà entrevista amb l'advocat.
  • L'advocat, de manera conjunta amb els usuaris/es, elaborarà una proposta per a l'entitat bancària amb noves condicions de pagament que els permetin mantenir el seu habitatge.
  • Des del SIDH s'enviarà la proposta a Ofideute, de l'Agència Catalana d'Habitatge, que la remetrà al banc per a la seva aprovació.
  • La resposta de l'entitat bancària es traslladarà als usuaris/es per a la seva valoració i/o per a la formalització de les noves condicions o el plantejament de noves alternatives, en cas que la resposta del banc no sigui favorable.

A qui va adreçat?

A aquelles persones o famílies en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder fer front a la hipoteca o per haver estat avaladors d'habitatges que estan en situació d'impagament. També les persones amb lloguers d'habitatges de bancs.

Poden acollir-se al servei tant les persones que preveuen dificultats tot i encara no tenir deutes, com les que ja es troben en situació d'impagament, i també les que ja tenen demanda judicial o data de subhasta  o de llançament del seu habitatge.  

T'ha sigut útil aquesta pàgina?
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord