Menú

Activitats. Comunicació d’inici d’activitat comercial amb una superfície de venda entre 400 i 2.499 m2 i obertura del centre de treball

Comparteix:

TRÀMIT D'ALTRES ADMINISTRACIONS

El tràmit per a instal.lar una activitat comercial amb una superfície de venda igual o superior a 400 m2 i inferior a 2.500 m2. s'ha de presentar per Canal Empresa, mitjançant l'enllaç següent:

Comunicar l'inici de l'activitat comercial i l'obertura del centre de treball

 

Aquesta tramesa permet a les persones físiques o jurídiques presentar en un sol cop les comunicacions següents:

  • Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat (tràmit municipal).
  • Comunicació de dades d'un establiment comercial amb una superfície de venda inferior a 2.500 m2 a la Direcció General de Comerç.
  • Comunicació d'obertura del centre de treball o represa d'activitats (tràmit Generalitat). 

Mitjançant aquest tràmit la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, que s'inclou en l’annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica (en la taula que hi trobaràs consulta la columna corresponent a “Projecte tècnic + certificat tècnic”).

També hi adjunta el projecte i certificat tècnics que acrediten que es compleixen els requisits necessaris que estableix la normativa vigent per exercir l’activitat.

A més, el tràmit municipal inclou la Comunicació de dades d'un establiment comercial amb una superfície de venda inferior a 2.500¿m2 a la Direcció General de Comerç. Aquesta és necessària per poder portar a terme l’activitat en els casos següents:

  • Noves implantacions i canvis d’activitat (individuals o col·lectius), si la superfície de venda és igual o superior a 400 m² i inferior a 2.500 m².
  • Les ampliacions, quan els establiments comercials tinguin una superfície de venda total inferior a 2.500 m² després de l'ampliació.

    Els punts anteriors no són d’aplicació quan els establiments se situïn fora de la trama urbana consolidada (TUC) d’acord amb l'excepció prevista a l'article 9.3.a) i 9.3.b), ja que requereixen llicència comercial.
  • Les remodelacions dels establiments comercials (individuals o col·lectius) amb una superfície de venda igual o superior a 800 m².

 

Període de tramitació

tot l'any

Termini de la sol·licitud

no hi ha

Com es pot tramitar:
Altres

El tràmit s'ha de sol.licitar des de Canal Empresa

Comunicar l'inici de l'activitat comercial i l'obertura del centre de treball

Tramitable per altres mitjans (correu postal, SMS...)

Requeriments

Prèviament a la comunicació municipal d'inici d'activitat, caldrà, que:

1- Sol.licitar  la llicència d'obres per adequació de local. Informació del tràmit en l'enllaç següent: https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=17748. No es podrà presentar la comunicació si no és disposa de la llicència d'obres.

2-Quan l'activitat estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, acitvitats, infraestructures i edificis, caldrà sol.licitar prèviament l'informe d'incendis. https://seuelectronica.vilanova.cat/tramits/detall?id=124 i presentar l'acta de comprovació d'incendis juntament amb la documentació de la comunicació municipal .

 

 

 

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.

Temps mitjà de resolució

no hi ha és una comunicació

Silenci administratiu

Per la naturalesa del tràmit no es contempla

Procediment

El tràmit per a instal.lar una activitat comercial amb una superfície de venda igual o superior a 400 m2 i inferior a 2.500 m2. s'ha de presentar per Canal Empresa, mitjançant l'enllaç següent:

https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/Comunicacio-de-dades-dun-establiment-comercial-de-menys-de-2.500-m2-a-la-DG-Comerc?category=72fbd1ca-a82c-11e3-a972-000c29052e2c

S’ha posat en funcionament la tramitació unificada que permet a les empreses realitzar els tràmits necessaris per iniciar o modificar una activitat comercial entre 400 i 2.499 m2 de superfície de venda en un únic formulari, en què s’aporten les dades requerides i els documents necessaris, amb independència de l’Administració competent. Aquest és un mecanisme previst a la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica i al Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament que la desplega.

Un cop Canal Empresa rebi la documentació la redirigirà a les diferents administracions responsables.  Quan l'Ajuntament rebi la comunicació municipal iniciarà el procediment corresponent per aquest tràmit.

Observacions

  • La taxa que correspon al tràmit municipal de comunicació es notificarà una vegada s'hagi presentat la documentació.
  •  
  • El directori municipal és una eina d'informació sobre equipaments, comerços i serveis professionals que l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú posa a disposició de la ciutadania. Totes aquelles persones titulars d'una activitat que desitgin incloure la informació sobre el seu establiment o empresa  en aquest directori poden fer-ho mitjançant aquest enllaç al tràmit

Documentació necessària

Documents que cal presentar per iniciar el tràmit

  • Projecte tècnic signat per un tècnic competent (ha d’incloure plànols de situació, de distribució de l’oferta comercial i de distribució de les places d’aparcament).
  • Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat.
  • Informe justificatiu municipal de rebaixa de places, si escau.
  • Altra documentació que es consideri oportuna adjuntar.
  • Veure apartat "requeriments" d'aquest tràmit.

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Llicències, permisos i autoritzacions, Empresa
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració