Menú

L'Ajuntament de VNG reafirma el seu compromís amb els drets LGTBI a través del treball comunitari i la sensibilització durant tot l'any

Comparteix:
26/06/2026 10:05

La celebració del Dia de l'Orgull a la ciutat es farà entre avui divendres i dissabte

Aquest diumenge 28 de juny se celebra el Dia Internacional de l'Orgull i per l'alliberament LGTBI. L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha organitzat la lectura de la declaració institucional aquest divendres a les 12 h a la plaça de la Vila.

Per commemorar el 28J, Dia Internacional de l'Orgull i l'alliberament de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals, Intersexuals i d'altres identitats sexuals i de gènere, la lectura de la declaració institucional anirà a càrrec d'Eva Gómez González, secretària de l'Associació A Prop LGTBIQ+ VNG. L'entitat municipal promou i reivindica la defensa els drets i la llibertat d'expressió de la comunitat LGTBI de la nostra ciutat.

Al llarg del dia la façana de l'Ajuntament lluirà la bandera irisada, per donar visibilitat i en mostra del compromís i suport institucional amb les persones del col·lectiu.

Una tasca de tot l'any

Més enllà del 28J, l'Ajuntament reafirma el seu compromís amb els drets LGTBI a través del treball comunitari i la sensibilització durant tot l'any. Una tasca per promoure la igualtat, la diversitat sexual i de gènere i la lluita contra qualsevol forma de discriminació.

Des del Servei d'Atenció Integral (SAI) LGTBI de Vilanova i la Geltrú s'impulsa i es coordina la promoció, implementació i seguiment de les polítiques públiques en matèria de diversitat sexual, afectiva i de gènere al municipi. El SAI treballa de manera continuada per garantir l'atenció, l'acompanyament i la defensa dels drets de les persones LGTBI, però també des d'una perspectiva comunitària que prioritza la sensibilització, la prevenció i la generació d'espais de convivència respectuosos amb la diversitat.

Per això al llarg de l'any s'organitzen activitats de formació, accions de sensibilització, treball en xarxa amb serveis municipals, centres educatius, entitats i altres agents del territori. A banda, el SAI fa acompanyament a persones i col·lectius.

Pla Local per a la Diversitat sexual, afectiva i de gènere

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú està dissenyant un nou Pla Local per a la Diversitat sexual, afectiva i de gènere, després que es prorrogués fins al 2027 el primer Pla (2019-2022). Aquest instrument té com a finalitat principal promoure el respecte a la diversitat sexual, afectiva i de gènere, així com contribuir a l'erradicació de l'LGTBI-fòbia, en coherència amb els principis d'igualtat, justícia social i llibertat de totes les persones, sense cap tipus de discriminació.

Després del procés d'avaluació del Pla, que s'ha fet amb el suport tècnic i formatiu del Servei de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona, s'ha elaborat un informe d'avaluació amb conclusions i propostes de millora. Aquest 2026 s'ha iniciat el procés de planificació i disseny del nou Pla LGTBI municipal. Es preveu que la fase de diagnosi es desenvolupi entre els mesos de juliol i desembre de 2026, com a base per a l'elaboració del nou instrument de planificació estratègica en matèria LGTBI.

L'ajuntament reafirma així la seva voluntat de continuar treballant des d'una perspectiva transversal, comunitària i transformadora, entenent que la promoció de la diversitat i la lluita contra la discriminació són objectius que requereixen una acció sostinguda durant tot l'any i la implicació del conjunt de la societat.

Actes organitzats per les entitats

Pel que fa a la commemoració del 28J, Vilanova i la Geltrú compta amb un teixit associatiu actiu i compromès que impulsa diverses propostes vinculades a aquesta jornada reivindicativa. Les activitats que es duen a terme aquests dies a la ciutat són principalment iniciatives promogudes per entitats i associacions del territori, que contribueixen a visibilitzar la diversitat i a reivindicar els drets del col·lectiu LGTBI.

Divendres 26, de 19 a 23 h, l'Associació A Prop LGTBIQ+ VNG ha organitzat la Pride 2026, una festa familiar i inclusiva amb shows i música a la plaça de les Neus.

I per dissabte 27 a les 12 h, l'Associació l'Esquerda, Assemblea per a la Dissidència Sexual i de Gènere de Vilanova i la Geltrú, juntament amb Bullanga Feminista, han organitzat l'acte de l'Orgull Crític, amb la manifestació des de la plaça de les Neus fins a la plaça de la Vila Des del primer orgull estem en revolta

L'Ajuntament dona suport a aquestes iniciatives ciutadanes, que complementen la tasca institucional i contribueixen a enriquir la vida comunitària de la ciutat i són una mostra del compromís col·lectiu en la defensa dels drets i les llibertats de totes les persones.

 

Lectura de la declaració institucional d'aquest 2026

Lectura de la declaració institucional d'aquest 2026

L'Ajuntament organitza la lectura de la declaració institucional

L'Ajuntament organitza la lectura de la declaració institucional

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Dones, Entitats, Joves, Serveis a les persones
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració