Sota el lema “125 anys d'enginy: veus que fan Escola' s'ha reivindicat el paper fonamental de professors, estudiants del campus vilanoví en la configuració de l'actual UPC
Amb una taula rodona amb els cinc dels anteriors directors farcida d'anècdotes, l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC ha encetat la commemoració del 125è aniversari del centre. Un acte ha engegat, de forma protocol·lària, amb les intervencions del rector de la UPC, Francesc Torres; l'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz i del director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya, Miquel Soriano.
La directora de l'EPSEVG, Marisa Zaragozá ha obert els parlaments institucionals i ha reivindicat en la seva intervenció que: ”El món, més que mai, necessita enginyeria amb consciència, necessita professionals capaços d'innovar i d'entendre també l'impacte social de les seves decisions. Necessita també més dones que s'incorporin a les enginyeries, ampliant mirades i enriquint tot aquest talent col·lectiu. La nostra escola ha estat capaç d'adaptar-se als temps. Ho va fer en la industrialització del XIX, en les transformacions del segle XX i ho fa avui amb el nou grau, nous projectes, noves aliances i una clara vocació internacional”
'125 anys d'enginy: veus que fan Escola' és el primer acte oficial de la commemoració del 125è aniversari de l'EPSEVG, una trobada que servirà per reflexionar sobre l'evolució de la institució, els reptes superats i l'impacte educatiu en el territori al llarg de més d'un segle. A través de l'experiència i la visió de qui va liderar l'escola en diferents etapes, es repassarà la trajectòria i la transformació de l'EPSEVG des dels seus inicis fins a convertir-se en l'Escola actual.
Per la seva banda l'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luís Ruiz, ha destacat en la seva intervenció que el campus vilanoví de la UPC “forma part indestriable de la nostra història contemporània. Un campus integrat a la ciutat que projecta les seves arrels a tota la comarca del Garraf i el seu entorn, amb una forta implicació al sector industrial i econòmic, i exercint una contribució decisiva en l'àmbit de la recerca, la docència, la transferència de coneixement, l'aportació de talent a les empreses, i el compromís amb l'entorn econòmic i social”. Per la seva banda el rector de la UPC, Francesc Torres, realçava el paper clau del campus vilanoví pel fet que l'escola de Vilanova és preexistent a la creació de la universitat politècnica. “Això ens recorda que la nostra universitat beu de fonts històriques potents que van saber llegir les necessitats industrials del seu temps. Vilanova no es va sumar a la UPC és una de les pedres angulars sobre la qual es va fundar la pròpia identitat de la nostra universitat. Som una universitat de país, arrelada al país”, ha dit Torres
L'acte protocol·lari ha estat tancat pel director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya, Miquel Soriano.
La celebració de l'aniversari ha continuat amb una taula rodona amb la directora actual del Campus de la UPC a Vilanova, Marisa Zaragozá (2020 – 2030), i els cinc anteriors directors: Joan Majó (1990-1994), Joaquim Olivé (1994-2000), Andreu Català (2000-2006), Enric Trullols (2006-2012), Frederic Vilà (2012-2020).