Menú

Vilanova i la Geltrú engega la segona edició del programa Fes créixer la teva empresa

Comparteix:
30/09/2025 11:12

Inscripcions obertes fins al 15 d'octubre per participar en un itinerari de diagnosi, mentoria i implementació de millores estratègiques

Avui s'ha obert el període de sol·licituds per a participar en la segona edició del programa Fes créixer la teva empresa, una iniciativa de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú adreçada a petites i mitjanes empreses de la ciutat amb una trajectòria consolidada i potencial de creixement. El programa, impulsat amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP), vol reforçar la competitivitat del teixit econòmic local a través de diagnosi empresarial, mentoria i implementació de millores estratègiques.

Les empreses interessades a participar en aquesta segona edició poden presentar la seva sol·licitud fins al 15 d'octubre.

La regidora de Projecció de Ciutat, Capitalitat i Empresa, Anna Ribera ha explicat que amb aquesta segona edició de Fes créixer la teva empresa “Enfortim les línies d'ajut iniciades l'anterior exercici , en aquest cas, per promoure l'acompanyament i creixement del teixit econòmic consolidat. Volem mantenir-les i créixer amb nous ajuts sectorials que estem preparant de cara al 2026. Un dels objectius és definir alguna fórmula per donar suport al comerç”

El procés d'acompanyament i mentoria anirà a càrrec de l'entitat Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica  (SECOT), que aportarà l'experiència professional per orientar i guiar les empreses participants. El programa amplia el nombre de beneficiàries fins a 15 empreses i incorpora un suport econòmic de fins a 1.000 € per empresa. Uns recursos que serviran per a l'adquisició dels productes o dels serveis necessaris per implementar les accions de millora identificades en els processos previs.

Per participar-hi, les empreses hauran de complir amb una sèrie de requisits bàsics, com estar donades d'alta o tenir la seu social al municipi i desenvolupar una activitat econòmica considerada d'interès per a la ciutat (serveis, indústria, innovació tecnològica, etc.). A més, caldrà acreditar una antiguitat mínima de quatre anys d'activitat, tenir un equip de com a mínim quatre treballadors, i demostrar solvència econòmica i compliment de totes les obligacions fiscals, laborals i de Seguretat Social.

El programa també posa èmfasi en el compromís de continuïtat i la responsabilitat social. Per això, les empreses participants s'han de comprometre a mantenir l'activitat durant almenys un any després de rebre la subvenció i es valorarà especialment l'impacte social o ambiental positiu, com la creació de llocs de treball, la sostenibilitat ambiental o la introducció de tecnologies innovadores alineades amb els sectors emergents i estratègics que s'apunten en el Pla de Mandat Municipal.

Entre les àrees de treball previstes hi ha finances, recursos humans, sistemes de planificació de recursos empresarials ERP, logística i qualitat, amb un procés d'acompanyament que tindrà una durada de sis mesos i que culminarà amb una trobada final per compartir resultats i reconèixer la tasca de les empreses participants. En el vídeo podeu veure els detalls del programa.

La primera edició del programa (2024-25) va comptar amb la participació de 10 empreses dels àmbits dels serveis, comerç, hoteleria, produccions culturals i salut. Les mentories van permetre identificar necessitats en transformació digital, estratègia, sostenibilitat i màrqueting, i es van destinar 12.525 € a la implementació de millores concretes. En total, la iniciativa va mobilitzar un pressupost de 33.000 €, dels quals 13.000 € els va aportar l'Ajuntament i 20.000 € la Diputació de Barcelona.

Formulari de sol·licituds

Les deu empreses participants en la primera edició del programa

Les deu empreses participants en la primera edició del programa

.

.

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Comerç, Empresa, Treball
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració