Menú

L'Ajuntament ofereix tallers artístics a les escoles com a recurs per treballar la gestió emocional

Comparteix:
12/02/2021 10:43

Teatre i expressió plàstica són eines per adaptar-se als canvis que ha suposat la situació de pandèmia

Amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels infants i joves de Vilanova i la Geltrú, l'Ajuntament ofereix activitats artístiques als centes educatius de primària i secundària i a la Xarxa de Centres Oberts. El projecte s'emmarca en les accions del Pla Local d'Infància i Adolescència (PLIA).

En aquests llargs mesos de dificultats causades per la situació de pandèmia per la Covid-19, els infants i adolescents han hagut de desenvolupar estratègies per adaptar-se a la situació sanitària actual, tant a casa com a l'escola, de maneres molt diverses i partint de circumstàncies diferents.

Conscients que les escoles necessiten més recursos per treballar aquests canvis i millorar les situacions dels infants i adolescents, s'ha volgut oferir tres activitats gratuïtes dirigides a canalitzar l'impacte emocional causat pels efectes de la crisi de la Covid-19 sobre infants i adolescents, dins el grup-classe, utilitzant diferents llenguatges artístics relacionats amb l'expressió plàstica, el teatre i les arts escèniques.

El regidor d'Infància i Joventut, Adrià Guevara, ho explica així: "Havíem detectat una necessitat entre infants i joves de parlar sobre tot el que està passant. I no hi ha millor via per treure-ho emocionalment que l'art i el teatre".

Així, entre desembre de 2020 i febrer de 2021 els tallers hauran arribat a 810 infants i joves de 36 grups de 4 centres de primària (Ítaca, El Margalló, Santa Teresa de Jesús i El Cim), 2 centres de secundària (Dolors Mallafré i Manuel de Cabanyes), i 3 de la Xarxa de Centres Oberts (Ponent, Llevant i Mar).

Els tallers, oferts per Tracart i El taller dels sentits, han servit per treballar des de l'expressió artística i lúdica la gestió emocional d'infants i adolescents, per tal que disposin de més recursos per a la reflexió, la comprensió d'ells/es mateixos/es i del món que els/les envolta, oferint un espai de confiança i tranquil·litat.

En el cas de la primària, s'ha ofert tallers d'artteràpia i expressió plàstica per expressar les emocions viscudes durant el confinament i en l'època actual, plena de neguits i incerteses. A més, s'ha volgut generar el marc idoni per elaborar aquestes emocions i transformar-les en experiències enriquidores.

Per als centres de secundària, els tallers han estat d'expressió teatral per transformar les experiències viscudes en aquesta crisi en petites creacions escèniques grupals i compartir-les, potenciant l'expressivitat emocional i corporal i reforçant el vincle amb el grup-classe. El distanciament social, la gestió de la incertesa i la por a allò desconegut, així com l'adaptació a la “nova normalitat” en la que estem aprenent a conviure, són alguns dels reptes que s'han treballat.

.

.

Els tallers s`estan fent des del mes de desembre

Els tallers s`estan fent des del mes de desembre

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Infància
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració