Menú

Com ens pot ajudar l'Ajuntament durant el confinament?

Comparteix:
21/03/2020 12:25

6 mesures municipals i accions ciutadanes de suport per alleugerir l'impacte de la crisi del coronavirus

La crisi generada per la pandèmia del coronavirus COVID-19 afecta l'activitat social i econòmica de la nostra ciutat i país. Totes les administracions esmercen esforços per impulsar mesures que ajudin a pal·liar la frenada en sec de l'activitat comercial, empresarial i laboral i alhora es tradueixi en un alleugeriment en la pressió tributària i de les obligacions financeres. El sotrac econòmic que representa el confinament fa témer moltes persones per com afrontar pagaments habituals com els impostos, el lloguer, la hipoteca o les quotes escolars, educatives i formatives.  

A banda dels ajuts que la Generalitat i l'Estat ja han anunciat, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha impulsat un seguit de mesures que pretenen alleugerir la pressió econòmica i financera de la ciutadania. Són mesures com l'ajornament dels tributs i taxes fiscals municipals; les quotes de les llars d'infants municipals i les escoles municipals i la posada en marxa d'un servei d'assessoria per a petites empreses, autònoms o emprenedors canalitzat a través de la Regidoria d'Empresa i Innovació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

1. Ajuts en el pagament de tributs i taxes municipals

El pagament del primer rebut fraccionat de l'IBI, que s'havia de pagar durant el mes d'abril, s'ajornarà fins al mes de juny. Així mateix, s'estan estudiant altres ajornaments o bonificacions en els tributs.

2. Servei gratuït de consultoria per a autònoms, pimes i emprenedors

Canalitzat per la Regidoria d'Empresa i Innovació, aquest servei pretén donar un cop de mà al teixit productiu de la ciutat, en especial a les empreses locals, autònoms, emprenedors i pimes, en aquells dubtes, consultes o qüestions relacionades amb la situació actual i l'aplicació de les mesures que la Generalitat i l'Estat espanyol han posat en marxa per aquest col·lectiu. La consulta es pot adreçar per correu electrònic a la Regidoria d'Empresa i Innovació des d'on es tramitarà amb la màxima agilitat.

3. Suspensió de llicències de promocions privades

El decret estableix la suspensió en el termini d'execució de les llicències atorgades per a la construcció, instal·lació i execució d'obres d'àmbit privat a VNG, així com la suspensió de totes les obres de promoció privada que comportin desplaçaments per l'espai públic. Només es permet continuar l'execució de les obres si es garanteixen les mesures en matèria de prevenció i protecció contra la COVID-19, aprovades per l'Organització Mundial de la Salut, les autoritats sanitàries de l'estat i del Govern de la Generalitat, i de l'Agència de Salut Pública, així com el Reial decret 463/2020.

4. Quotes escolars

Quant a les escoles municipals, llars d'infants, Escola de Música i EMAID, no es passarà el rebut del mes d'abril. També es regularitzarà, un cop restablert el funcionament habitual, el retorn de quotes dels serveis de menjador, tallers i extraescolars de les mateixes.

5. Beques menjador

La Regidoria d'Acció Social atén els infants beneficiaris de la beca menjador, mentre les famílies no disposen de la targeta moneder que ha de facilitar el Departament d'Educació de la Generalitat.

6. Lloguer d'habitatges municipals

Els habitatges municipals de lloguer gaudiran d'una moratòria de la quota del mes d'abril. 

Xarxes solidàries 

D'altra banda, aquesta setmana l'Ajuntament ha començat a coordinar una xarxa de 450 persones d'entitats i associacions de la ciutat, en la iniciativa Xarxa Ciutadana de Suport, que s'ha creat per atendre les necessitats dels col·lectius més vulnerables de la ciutat durant el confinament a causa de la pandèmia pel coronavirus COVID-19. Es compta amb aquesta xarxa voluntària per atendre l'Economat, l'Espai Sopem o el repartiment de menjar a persones grans o vulnerables. També es coordina la recollida de material sanitari, com mascaretes, bates i guants, cedit per botigues i empreses de la ciutat, així com un grup de cosidores voluntàries per confeccionar-ne.  


Ajuntament de VNG: atenció online i telefònica

Malgrat el confinament, l'Ajuntament de VNG manté actius tots els canals telefònics i telemàtics d'atenció a la ciutadania en els diferents departaments que presten aquest servei. Només es poden realitzar gestions de consulta i d'informació, ja que s'han suspès tots els terminis administratius del sector públic per l'estat d'alarma decretat. L'OAC i la resta de serveis que fan tasques d'atenció ciutadana, només fa atenció telefònica i online, de dilluns a divendres de les 8 a les 14 h. 

#JoEmQuedoACasa

La ciutadania també podem fer molt en aquesta greu situació generada per la pandèmia de la COVID-19. El més important és confinar-nos a casa i ajudar a #FrenarLaCorba. Per responsabilitat individual i col·lectiva, no hem de sortir de casa si no és imprescindible. Això vol dir que: cal minimitzar la sortida al carrer fins i tot en aquelles situacions permeses. No cal sortir diàriament a comprar; ni treure el gos i aprofitar per fer una gran passejada, no es pot sortir a fer esport i si s'ha d'anar a treballar, hauríem de disposar d'un certificat que ho justifiqui o bé utilitzar el model de certificat d'autoresponsibilitat que ha fet públic la Generalitat on s'especifica el motiu pel qual no estem confinats a casa. No complir amb el que s'estableix en el decret d'estat d'alarma comporta multes i sancions que poden arribar fins als 30.000 euros.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració