Menú

La Fira de Novembre creix en nombre de visitants i activitats generant un impacte econòmic quantificat en 6 ME

Comparteix:
11/11/2019 14:51

Finalitzada la 29a edició es constata la consolidació del certamen que ha esdevingut un esdeveniment de ciutat, amb més de 100.000 visitants

Més de 100.000 visitants i un impacte econòmic superior als 6 milions d'euros són les macro dades que ens deixa la 29a edició de la Fira de Novembre que de divendres a diumenge ha omplert la capital del Garraf d'activitat econòmica a peu de carrer.

Enguany el recinte firal ha esdevingut tota la ciutat i no només la zona d'estands de la rambla Principal, rambla de la Pau i parc de Baix-a-Mar. Segons ha explicat el regidor de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Jordi Medina, “amb la voluntat de fer créixer la Fira de Novembre més enllà d'aquest espais i convertir-la en un esdeveniment de ciutat, es van programar durant aquests dies iniciatives com els comerços oberts que ha estat un èxit”.

El regidor Jordi Medina s'ha referit a l'impacte econòmic “com un dels objectius de la fira i també l'increment d'empreses vinculades amb l'organització de la fira. Més de 300 que tenen un impacte directe i més de 500 empreses d'impacte indirecte. Això vol dir que hi ha un impacte molt positiu econòmic per a les nostres empreses”.

En la primera valoració del certamen, realitzada aquest diumenge al vespre a poques hores de la clausura, tant l'alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau com el regidor Jordi Medina han qualificat la 29a Fira de Novembre d'èxit i n'han destacat positivament tant el nombre de visitants com l'impacte econòmic generat. Olga Arnau ha posat l'accent en el fet que “a les portes de la cloenda hem superat la franja dels 100.000 visitants, dels quals una quarta part sabem que venen de fora de Vilanova”. Segons dades recollides en l'estudi sobre l'impacte de la fira, “un 77% dels visitants són de la ciutat”. Així mateix, l'alcaldessa de VNG ha expressat la satisfacció per la valoració que en fan també visitants i expositors que han qualificat amb una nota “que supera el 8”. L'impacte econòmic, també és per Olga Arnau, exemple del “dinamisme econòmic” de la fira i de la ciutat.

Finalment el regidor de Promoció Econòmica i Projecció de ciutat també ha parlat de l'impacte en la difusió i la comunicació del certamen firal més enllà de la ciutat. Jordi Medina ha afirmat que enguany s'han assolit “més de 200 mil impactes en els comptes de la fira a les xarxes socials, el que permet que hi hagi una projecció de la Fira de Novembre més enllà de la capital del Garraf”.

 

Fira de Novembre 2019

La Fira de Novembre ha ocupat enguany una superfície total de 66.000m2. El nombre d'expositors s'ha situat en els gairebé 300 i els principals sectors amb presència firal han estat la promoció i el comerç local. Enguany el programa d'activitats al voltant d'aquest certamen multisectorial ha aplegat més de 200 activitats per a tot els públics i gustos.

La fira s'ha celebrat amb normalitat i, només a causa del fort vent de llevant registrat divendres a la tarda es va tancar al públic durant unes hores la zona d'expositors i l'escenari del parc de Baix-a-Mar. Dissabte i diumenge l'activitat es va reprendre plenament.

 

Si voleu escoltar l'àudio de la valoració de la Fira de Novembre cliqueu aquí

Podeu veure un àlbum de fotografies de la Fira aquí

.

.

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Alcaldia i protocol, Comerç, Fires
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració