Tràmits i gestions

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Tràmits > Detall

Tràmits

Teleassistència domiciliària

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

TRÀMIT MUNICIPAL

El servei de la teleassistència (TLA) permet garantir la seguretat, tranquil·litat i acompanyament a aquelles persones amb problemes de salut o risc de caigudes per la seva mobilitat, al poder contactar de forma immediata amb el centre d'atenció mitjançant un polsador que connecta amb una central d'alarmes 24h al dia i 365 dies a l'any per donar la resposta més adient.

La seva finalitat és ajudar les persones grans, amb discapacitat i/o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili amb seguretat i reduint el risc d'aïllament.

Consisteix en la instal·lació a l'habitatge de la persona usuària d'un aparell molt senzill, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència. També es dóna un penjoll que permet moure's lliurement per casa, i fins i tot dutxar-se, amb la seguretat de poder contactar amb la central des de qualsevol lloc de l'habitatge.

Des del Centre d'Atenció de Teleassistència, l'equip de professionals atén la consulta de la persona usuària i activa, si cal, el recurs més adient a la situació: localitzar les persones de contacte (familiars, amistats, etc.), desplaçar al seu domicili una unitat mòbil o activar els serveis d'urgència (061, bombers, guàrdia urbana...).

Per poder gaudir del servei de teleassistència és imprescindible que el domicili disposi de xarxa elèctrica i de xarxa telefònica fixa.

En cas que la persona usuària no disposi d'aquesta connexió fixa abans de realitzar l'alta, hi ha dues opcions:

  • Contractar una línia de telèfon convencional.
  • Contractar un sistema de telefonia domiciliària vinculada a una línia mòbil o bé a internet. En aquests casos, per a que el sistema de telefonia sigui compatible amb el servei de teleassistència, cal disposar d'un adaptador anomenat "capsa de veu", que proporcionen les mateixes companyies telefòniques. El cost d'adquisició o lloguer de les capses de veu, en cas d'haver-n'hi, ha de ser assumit per la persona usuària.

Preu:

Servei gratuït

Informació general

Qui el pot demanar?
- Persones més grans de 80 anys que visquin soles i compleixin algun dels requisits següents:
• Persones amb patologies cròniques associades fonamentalment a problemes cardiovasculars i/o respiratoris.
• Dependència funcional: problemes de desplaçament i mobilitat.
• Discapacitat visual.

- Matrimonis d’edat molt avançada amb una situació de salut fràgil.

- Persones en altres situacions en les que el/la treballador/a social valori la necessitat de disposar del servei.
Requeriments

-  Estar empadronat a Vilanova i la Geltrú

-  Disposar de línia de telèfon fixa, o bé de línia mòbil amb caixa de veu

 

Procediments

La sol·licitud es pot descarregar i imprimir, i presentar-la omplerta i signada per la persona interessada, juntament amb la documentació requerida a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament (Pl. de la Vila, 8).

Un cop rebuda la sol·licitud, des de Serveis Socials ens posarem en contacte per tal de concertar dia i hora d'entrevista.

Temps mitjà de resolució
S'estableixen uns criteris de priorització per accedir al servei. L’entrega de l’aparell està subjecta a la disponibilitat del servei.
Impresos del tràmit

Documentació necessària

-    Imprès de sol·licitud del servei degudament signat per la persona sol·licitant

-    Informe mèdic emès pel metge/ssa de la xarxa pública de Salut.

-    Certificat de les pensions de la Seguretat social o d'altres pensions

-    Última factura telefònica

Com es pot tramitar

Presencialment

A l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.

Pl. de la Vila, 8

Temes relacionats

 
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00