Tràmits i gestions

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Tràmits > Detall

Tràmits

Informe municipal d'adequació de l'habitatge per renovació de les autoritzacions de residència

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

TRÀMIT MUNICIPAL

Sol·licitud d'informe d'adequació de l'habitatge per renovació de les autoritzacions de residència en virtut del reagrupament familiar. En el cas de renovació només es requereix l'informe d'adequació si la persona ha canviat de domicili.  

Preu:

Taxa Municipal: OF20, article 7 d), 64.50 euros En el cas de la taxa de la Generalitat cal pagar-la a través de l'OVT (consulteu Nota Informativa).

Informació general

Qui el pot demanar?
El sol·licitant ha de ser la persona estrangera que ha reagrupat la seva família a la qual li caduca l’autorització de residència per reagrupament. Ha de complir quatre requisits: 1) ser persona estrangera no comunitària, 2) major d’edat 3) disposar d’una autorització de residència renovada, 4) i que hagi canvi d’habitatge respecte del que va acreditar en el moment del reagrupament.
Procediments
La persona interessada ha d'emplenar els impresos de sol·licitud d'informe municipal de disponibilitat i adequació d'habitatge, i presentar-los adjuntant la documentació que s'especifica en l'apartat "Documentació necessària", acompanyada de l'autoliquidació de les taxes municipal degudadament pagades. Igualment, caldrà que hagi fet el pagament de les taxes corresponents a la Generalitat de Catalunya (veure Nota Informativa).
2. Un/a tècnic/a municipal es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar la visita d'inspecció del seu habitatge.
3. Posteriorment es redactarà l'informe tècnic i es traslladarà a la Generalitat de Catalunya. Una vegada feta la resolució es notificarà a la persona sol·licitant, perquè a passi a recollir-la a l'oficina que correspongui.
Temps mitjà de resolució
L'informe de la Generalitat caduca als tres mesos de la seva data d'expedició.
Observacions
A partir del dia 1 de gener de 2015, l’abonament de la taxa de la Generalitat de Catalunya per a l’emissió i notificació d’informes d’estrangeria només serà possible a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat (http://tramits.gencat.cat/ca).
En aquest sentit, la persona interessada en l’informe d’estrangeria haurà d’accedir a l’OVT per a efectuar el pagament de la taxa ja sigui telemàticament (mitjançant targeta de crèdit o de dèbit) o bé mitjançant carta de pagament que es podrà imprimir des de l’OVT i presentar físicament a les oficines de ‘la Caixa’ per a ser pagada a finestreta.
Per aquelles persones que no disposin d’ordinador o per a les quals suposi una
dificultat obtenir la carta de pagament mitjançant l’OVT, el Departament de Benestar Social i Família posa a la seva disposició el personal de les seves oficines per tal que els facilitin l’expedició de la carta de pagament (carrer Forn de Vidre, 12).
Impresos del tràmit

Documentació necessària

- Original i fotocòpia de la pàgina del passaport on aparegui la fotografia del titular, les dades personals i la caducitat del document (o la seva pròrroga). En cas que s'estigui renovant el passaport, caldrà certificació consolar que acrediti que la renovació és en curs.
- Original i fotocòpia de la Targeta d'identificació d'Estranger (TIE) en vigor, de la persona que sol·licita la reagrupació.
- Original i fotocòpia del contracte de lloguer, o de l'escriptura de propietat de l'habitatge o títol de tinença de l'habitatge. En tots els casos, el document pot ser a nom de la persona sol·licitant, del cònjuge o parella de fet, o de l'ascendent o descendent de primer grau i linia directa.
- Darrer rebut corresponent a un dels subministraments de l'habitatge (tant en el cas que sigui en propietat com de lloguer).
- Darrer rebut de lloguer, si és el cas.
- Justificant de convivència.
- Justificant històric d'empadronament.
- Autoliquidació de les taxes municipals pertinents. 
- Resguard de pagament de les taxes de la Generalitat.

(Tota la documentació serà compulsada per l'Ajuntament )

Com es pot tramitar

Presencialment
A les oficines indicades
 
Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8

Temes relacionats

 
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00