Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

23/11/2016

Comença la Ruta del Xató amb una campanya electoral per decidir quin és el millor xató

 ruta, xato, montes, marti

La Ruta del Xató celebra enguany 20 anys d'existència

El Castell de Calafell ha estat l'escenari que ha servit per donar el tret de sortida a la vintena edició de la Ruta del Xató. I per celebrar el seu aniversari, el seus promotors han decidit que el xató entra en campanya. Així doncs, tots els amants del xató podran votar per la millor recepta a través de les urnes situades als establiments adherits. Un procés ràpid i senzill amb la finalitat de saber quin és el xató que més agrada. El votant tan sols haurà d'omplir la butlleta amb la seva millor opció i inserir-la dins l'urna. A més, d'aquesta manera no només se sabrà el guanyador, sinó que el participant entrarà immediatament al sorteig d'un viatge per a dues persones a una ciutat d'Europa. A més, el restaurant guanyador, també obtindrà aquest premi, com a recompensa de ser el millor establiment xatonaire.

L'acte de presentació també va servir per presentar al qui serà el nou ambaixador del Xató durant la temporada 2016 – 2017. Es tracta de Marc Gascons, responsable del restaurant Els Tinars. Gascons ha explicat que al seu restaurant de sempre han fet xató, però una mica a la seva manera, i que com ambaixador tindrà el xató tota la temporada per qui vulgui anar a visitar-lo i gaudir-lo. Marc Gascons s'ha format amb grans xefs com Carles Gaig o Carme Ruscalleda, també ambaixadors de la Ruta del Xató en passades edicions. Està consolidat com una promesa culinària i com a referent de la cuina catalana. Gràcies al seu talent, el restaurant Els Tinars, que porta Gascons junt amb la seva germana a Llagostera, compta des de 2008 amb una estrella Michelin. A més, el xef, va inaugurar a principis del 2015 el restaurant Informal, a l'hotel The Serras de Barcelona. Una proposta gastronòmica que combina una carta dedicada a la cuina catalana i mediterrània, amb l'objectiu de compartir-la de manera informal.

A l'acte d'inauguració el Gerent de Castells de Lleida, Ramon Orpinell, també va presentar la creació d'un portal de venda online dels paquets turístics que ofereix la Ruta, amb la intenció de promocionar a tots els establiments i empreses dedicades al turisme de la zona. A través del portal www.rutadelxato.com  tothom qui vulgui podrà contractar paquets turístics ja establerts. La presentació també va servir per a que Joan Ferrer, President del Grup Conserves Ferrer, presentés la salsa xató de la Ruta. Ferrer, una marca definida com a tradicional, ha estat capaç de crear una salsa inspirada en les receptes dels xefs de la Ruta. La presidenta de la Ruta del Xató, Núria Carbó i el mateix Joan Ferrer, van signar davant la premsa el contracte de patrocini per tres anys.

L'acte es va cloure amb el tast dels diferents xatons de cada una de les poblacions de la Ruta del Xató, acompanyat, amb vins de la DO Penedès. La presentació va comptar amb la presència de representants dels municipis de Vilanova i la Geltrú, Sitges, Vilafranca del Penedès, El Vendrell i Calafell. El Xató de Vilanova servit a la presentació va estar elaborat per Càtering Caserco. La representació vilanovina va estar encapçalada pel regidor adjunt a Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, David Montes; i pel president del Gremi d'Hostaleria, Jaume Martí

En els últims anys, la Ruta del Xató s'ha convertit en cinc mesos d'intensa activitat cultural i gastronòmica a les comarques de l'Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf, envoltant l'entorn del món xatonaire. Una iniciativa que potencia l'activitat turística i gastronòmica de la zona i fa que augmenti la notorietat d'un plat tradicional com el xató. Tots els establiments adherits a la Ruta oferiran a la seva carta diverses propostes culinàries elaborades amb xató. A més, se celebra la segona edició del Xató Tapa, una iniciativa que permet a tots els ciutadans tastar les millors tapes creatives d'autor, elaborades amb xató. Tota la comunicació anirà sempre duta a terme pels personatges creats la temporada anterior: Pere de Calafell, Neus de Vilanova, Vinyet de Sitges, Raimon de Vilafranca i Anna del Vendrell. Aquests avatars virtuals seran els encarregats de promocionar totes les accions comunicatives a través de les xarxes socials així com de donar joc a tot el procés de les eleccions. Tota una comunicació que es farà mostrant una rivalitat sana entre els pobles adherits però sempre amb un toc d'humor.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00